تدوین سند مهارت کرمانشاه به‌دلیل تامین نشدن منابع مالی رها شد

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: متاسفانه تدوین سند مهارت استان کرمانشاه به دلیل عدم تامین منابع مالی از سوی سازمان مربوطه با 60 درصد پیشرفت رها شده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 25 October 2015
عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: متاسفانه تدوین سند مهارت استان کرمانشاه به دلیل عدم تامین منابع مالی از سوی سازمان مربوطه با ۶۰ درصد پیشرفت رها شده است.

سهراب دل انگیزان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص روند پیشرفت تدوین سند مهارت استان کرمانشاه از رها شدن این اقدام، به دلیل تامین نشدن منابع مالی مورد نیاز آن خبر داد.

وی افزود: تیم تدوین کننده این سند به مدت سه ماه روی آن کار کرد و پس از این مدت به ما اعلام شد که منابع مالی مورد نیاز برای آن تامین نشده است و مجبور به رها کردن آن پس از این مدت کار مداوم شدیم.

مسئول تیم تدوین سند مهارت استان کرمانشاه تصریح کرد: طی مدت ذکر شده ۶۰ درصد از سند مذکور تدوین شد و تمام هزینه های مالی صرف شده طی این مدت نیز از سوی خود من و دارایی شخصی من بوده است.

وی یادآور شد: در مدت فعالیت تیم تدوین کننده هیچ قراردادی با ما منعقد نشد و هیچ منابع ملی نیز به پروژه تزریق نشد و مجبور به رها کردن آن شدیم.

دل انگیزان با بیان اینکه قرارداد تدوین این سند باید از سوی سازمان متولی به امضا برسد که سازمان مدیریت، منابع را به آن سازمان بپردازد تا به پروژه تزریق کنند گفت: چون این اتفاق از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیفتاد عملا کار رها شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: از هر روزی که قرارداد از سوی سازمان متولی با تیم تدوین کننده منعقد شود و تامین مالی پروژه نیز صورت گیرد، ما ادامه کار را آغاز خواهیم کرد.

تنها ۵۰ میلیون تومان برای تدوین سند مهارت استان نیاز است

وی اعتبار مورد نیاز برای تدوین این سند را هزینه ای ناچیز دانست و تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ میلیون تومان برای تدوین سند اشتغال استان هزینه شده است در حالی که برای این سند تنها حدود ۵۰ میلیون تومان نیاز است.

دل انگیزان گفت: تیم تدوین کننده سند مهارت استان متشکل از پنج کارشناس متخصص بوده و بخش اعظمی از کار نیز انجام شده اما به دلایل ذکر شده دیگر به صورت کار مشخص در اختیار استان کرمانشاه نخواهد بود.

وی در خصوص ویژگی های سند مذکور نیز گفت: این سند با استفاده از سندهای بالادستی تهیه می شود و بعد از تدوین می تواند روی برنامه های سالانه و میان مدت سازمان های متولی حوزه مهارت استان چون بودجه و... تاثیر بگذارد.

مسئول تیم تدوین سند مهارت استان کرمانشاه افزود: هم اکنون ادبیات موضوعی این سند نهایی، نیازسنجی ها و امکان سنجی ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: نیازسنجی های لازم برای مهارت آموزی در بخش های صنعت و کشاورزی انجام و در قالب سناریوهایی تعریف و تدوین شده است.

سند مهارت ضرورت استان برای مهارت آموزی و اشتغال است

دل انگیزان تدوین این سند را یک ضرورت و نیاز برای توسعه و تقویت فرهنگ مهارت آموزی و در نتیجه آن ایجاد اشتغال در استان دانست.

دل انگیزان ناسازگاری کنونی سطح مهارت گروه عظیمی از شاغلان و نداشتن مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی را از دیگر ضروریات تدوین این سند راهبردی برشمرد.

این صاحب نظر در مسائل اقتصادی، نرخ مهارت را در کشور پایین دانست و گفت: این موضوع نیز یکی از دلایل تدوین این سند است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: پس از تدوین و نهایی شدن سند مذکور و با در نظر گرفتن هزینه ای کمتر نسبت به سند می توان دستور العمل اجرایی آن را نیز استخراج کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار