افزایش ۲ درجه‌ای متوسط دمای استان اردبیل در سال زراعی جاری

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: متوسط دمای این استان از اول سال زراعی تا ۱۷ تیر ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ درجه سلسیوس بوده است که نسبت به مدت مشابه در دوره بلندمدت افزایش ۲ درجه‌ای نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲ 11 July 2024

به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از ایرنا؛ مجید کوهی در این‌باره اظهار کرد: در این مدت بیشترین افزایش دمایی با ۷.۲ درجه سلسیوس در شهرستان سرعین و کمترین افزایش نیز در پارس‌آباد با ۶.۱ درجه سلسیوس بوده است.

وی ادامه داد: گرم‌ترین شهرستان استان طی سال زراعی جاری شهرستان اصلاندوز با ۲.۱۵ درجه سلسیوس و خنک‌ترین شهرستان نیز سرعین با ۵.۵ درجه سلسیوس می‌باشد.

کوهی گفت: در فصل پاییز و زمستان سال گذشته شاهد ناهنجاری‌های مثبت دمایی شدیدی در سطح استان بودیم، به طوری که در فصل پاییز سال گذشته در برخی مناطق میزان افزایش دما به بیش از چهار درجه سلسیوس نیز رسید و در مجموع متوسط دمای استان ۳.۳ درجه نسبت به بلندمدت افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در فصل زمستان نیز با افزایش حدود ۹.۱ درجه‌ای نسبت به بلندمدت مواجه بودیم ، در مقابل ، تغییرات دمایی در بهار و تابستان سال جاری آن‌چنان شدید نبوده به طوری که در فصل بهار متوسط دمای استان ۸.۰ درجه افزایش یافت و در ۲۰ روز سپری شده از تابستان سال جاری شاهد کاهش ۲/۰ درجه ای متوسط دمای استان نسبت به شرایط عادی و یا نرمال می‌باشیم.

وی تشریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های فصلی انتظار می‌رود متوسط دمای استان طی فصل پاییز افزایش ۵.۰ تا یک درجه‌ای داشته باشد.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار