"مازندران؛ سیاه چاله پرندگان مهاجر!؟

کد خبر: ۱۱۷۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶ 05 August 2024

طرح موضوع "صید سالانه ۵۰۰ هزار تا یک میلیون بال پرنده مهاجر در مازندران" در فضای مجازی از سوی برخی پایگاه های اطلاع رسانی در حالی بازنشر می‌شود که بنا به اظهار نظر مسوولان امر این آمار نه تنها غیر واقعی بلکه حتی غیر قابل تصور است.

به گزارش ایرنا، به تازگی در فضای مجازی مازندران خبری با این عنوان مبنی بر اینکه "مازندران؛ سیاه چاله پرندگان مهاجر!؟ سود میلیاردی مافیای صید پرندگان مهاجر در مازندران/ صید سالانه بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون قطعه پرنده مهاجر در مازندران" در حال بازنشر است که با آمارهایی که از سوی مسوولان حفاظت محیط زیست استان مازندران ارائه می کند در تضاد است.

هرساله از اواسط شهریور تا اواسط زمستان تالاب و آببندان های مازندران میزبان گونه های مختلف پرندگان‌ از نقاط سردسیر کشورهای حاشیه دریای خزر است که به امید یافتن مکان گرم و غذا به این مقصد عزم سفر می کنند.

بنا برآمار اداره حیات وحش محیط زیست مازندران بیشتر از ۷۰ گونه از پرندگان مهاجر بومی و غیر بومی به تالاب ها و آبگیرهای این استان کوچ زمستانی دارند.

غازها، ‌فلامینگوها، ‌آب‌چلیک‌ها، باکلان‌ها و حواصیل‌ها از جمله پرندگان مهاجری هستند که برای در امان ماندن از گزند سرمای فصول سردسال به تالاب ها و آب بندان های مازندران می آیند و چند ماه را در این خطه از شمال کشور سپری می کنند.

مازندران علاوه برتالاب بین المللی میانکاله و ۲ تالاب فریدونکنار و کیاسر ۹۱۵ قطعه آب بندان به مساحت حدود ۱۸ هزار هکتار دارد و مناسب ترین زیستگاه برای پرندگان مهاجر محسوب می شوند. بیشتر پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی روزهای سردسال را در تالاب میانکاله بهشهر سپری می کنند 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار