هواشناسی در خصوص بارش باران در چهارمحال و بختیاری هشدار داد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اعلام هشدار سطح زرد در خصوص بارش باران و وقوع صاعقه در استان گفت: بارش‌های رگباری از روز چهارشنبه تا جمعه استان را فرا می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹ 21 August 2024
به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری» به نقل از ایرنا، معصومه نوروزی افزود: شدت بارش‌ها برای روز پنجشنبه و در مناطق لردگان، فلارد، اردل و کوهرنگ پیش‌بینی می‌شود.
 
وی ادامه داد: آسمان استان تا پایان هفته همراه با افزایش ابر، در برخی ساعات رگبار باران، وقوع صاعقه، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک است.
 
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری توصیه کرد تا در این مدت از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و طبیعت‌گردان و مسافران از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.
 
نوروزی در خصوص نوسانات دمایی طی روز‌های آینده نیز گفت: در این مدت هوا خُنک‌تر و دما کاهشی می‌شود.
 
وی یادآور شد: در شبانه‌‎روز گذشته بلداجی و شلمزار با کمینه دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد خُنک‌ترین و بازفت، لردگان و مالخلیفه با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شدند.
 
دمای میانگین استان از ابتدای فصل تابستان تا ۱۸ مرداد، ۱.۹ درجه سانتی‌گراد نسبت به بلندمدت افزایش داشته است و دمای میانگین استان در مرداد ماه افزایش ۲.۸ درجه‌ای را نشان می‌دهد.
 
چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه مهم و پرآب کشور، کارون و زاینده‌رود است و بخشی از رودخانه دز نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار