طرح "تحرک پویا " در 100 مدرسه استان یزد

معاون آموزش و پرورش یزد ایجاد زمینه‌های فعالیت جسمی بین دانش آموزان را ضروری دانست و از اجرای طرح تحرک پویا در100 مدرسه استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 26 October 2015

به گزارش تابناک یزد،عباس دهقان در نشست طرح دیابت با بیان اینکه بحث دیابت از جمله مهمترین مباحث حائز اهمیت در راستای حفظ سلامت جامعه است، اظهار داشت: طرح جلوگیری از دیابت در مدارس نقش موثری در شناسایی این بیماری بین دانش آموزان دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به ضرورت ایجاد نگاه استانی به موضوع جلوگیری از شیوع بیماری دیابت در استان یزد گفت: عدم اطلاعات خانواده ها و دانش آموزان از علائم بیماری دیابت مهمترین موضوعی است، که باید مورد توجه قرار گیرد.

دهقان افزود: معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد، ارتقای وضعیت سلامت جسمی دانش آموزان را در سال تحصیلی جدید بیش از پیش در دستور کار خود قرار داده و نسبت به تدوین برنامه های منسجم ورزشی و تحرک آور اقدام کرده است.

وی با اشاره به  ضرورت اجرای طرح هایی که موجب ایجاد تحرک در دانش آموز شود تصریح کرد: طرح تحرک پویا با برنامه های مختلف و متنوع ورزشی، فکری و فرهنگی به صورت مستمر در بیش از 100 مدرسه استان یزد اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دوره های آموزش تخصصی ویژه 50 نفر از دبیران تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش یزد و مراقبین سلامت دانش آموزان در مدارس، به منظور ترویج و آموزش نوع تغذیه خاص دانش آموزان دیابتی و شیوه تأمین بهداشت و سلامت فردی در استان یزد برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی و نظارتی استان از طرح جلوگیری از دیابت در استان یزد گفت: مشارکت های معنوی، مادی و تخصصی نقش مهمی  در اجرای کامل طرح جلوگیری از توسعه بیماری دیابت بین اقشار مختلف جامعه و کسب نتایج حائز اهمیت دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار