مدیرعامل گروه پزشکی آریا کرمانشاه خبر داد؛

افتتاح بخش ۲۰ تخت‌خوابی زنان و زایمان در بیمارستان امام سجاد (ع) کرمانشاه

مدیرعامل گروه پزشکی آریا کرمانشاه از افتتاح بخش ۲۰ تختخوابی زنان و زایمان در بیمارستان امام سجاد (ع) کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰ 09 September 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، عبدالله ذوالفقاری امروز دوشنبه (۱۹ شهریور ماه) در بیمارستان تخصصی زنان و زایمان امام سجاد(ع) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اسم سابق بیمارستان امام سجاد (ع) آریا و به نام گروه پزشکی آریا کرمانشاه معروف بوده است.
 
وی افزود: از سال ۱۳۵۴ این بیمارستان افتتاح شد و بعد از انقلاب به نام بیمارستان امام سجاد(ع) تغییر نام داده است.
 
مدیرعامل گروه پزشکی آریا کرمانشاه تصریح کرد: بیمارستان امام سجاد دارای ۷۰ تخت خواب است که تا آخر سال ۱۴۰۲ بیمارستان عمومی و ژنرال بود و دارای ۱۲ تخصص از جمله ارتوپدی، اورولوژی، جراحی عمومی، گوش و حلق و بینی، چشم و فک و صورت بود.
 
ذوالفقاری بیان کرد: در آخر سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفتیم با توجه به شرایط استان این بیمارستان را به تک تخصصی جراحی زنان و زایمان تبدیل کنیم با این تفاوت که کلیه پرسنل خانم باشند حتی مسئول تاسیسات هم خانم باشد. 
 
وی عنوان کرد: در بیمارستان امام سجاد(ع) بخش زنان و زایمان، N.I.C.U، نوزادان، داخلی و جراحی عمومی فعال است که همه پرسنل خانم هستند.
 
ذوالفقاری ادامه داد: از خرداد ماه امسال مشغول به کار شدیم و فعالیت داشتیم با مشکلاتی که از طریق معاونت درمان به وجود آمد به این معنی که مجوز برای همکاران خانم صادر نمی‌کردند و حتی مجوز مسئول فنی را بعد از صد روز صادر کردند و این بدان معنی است که وقتی در بیمارستانی مسئول فنی نداشته باشیم بیمارستان نمی‌تواند فعالیت داشته باشد.
 
وی همچنین یادآور شد: ما مجبور شدیم که به ارگان‌های مختلف مراجعه کنیم با توجه به اینکه نیت مالی نداشتیم، بیمارستان دارای ۱۲ تخصص بود اگر هر تخصص یک بیمار در روز پذیرش می‌کرد ۱۲ عمل در روز داشتیم ولی ما این کار را کنار زدیم و به یک تخصص اختصاص دادیم با این توجه که اگر تک تخصصی بشود مراجعه کننده نیز کمتر می‌شود و در نتیجه درآمد ما هم پایین می‌آید. 
 
ذوالفقاری اضافه کرد: اینجا گین مالی مهم نبود مهم تفکری بود که پشت این موضوع قرار داشت و دنبال مسائل مالی نبودیم، اطلاعاتی که به بنده رسیده این است که از استان‌های دیگر هم پیگیر هستند که برای انجام اعمال جراحی زنان و زایمان به بیمارستان امام سجاد مراجعه کنند، زیرا با همین ویژگی که دارد که کلیه کادر درمان خانم هستند مراجعه کنندگان ترجیح می‌دهند در این بیمارستان اعمال جراحی خود را انجام دهند و بیمارستان ما حتی از شهرستان قم بیمار پذیرش کرد.
 
وی تشریح کرد: توجه دانشگاه بیشتر به تعداد سزارین بود، سزارین در جمهوری اسلامی ایران ممنوع نیست بلکه دارای اندیکاسیون است؛ یعنی بیمار باید دارای مشکلاتی باشد که بتواند سزارین انجام دهد و ما چون تنها مرکز با این ویژگی هستیم از استان‌های همجوار هم برای سزارین به این بیمارستان مراجعه می‌کنند. 
 
ذوالفقاری گفت: دانشگاه روی این موضوع که تعداد سزارین در بیمارستان امام سجاد بالا است تاکید می‌کرد و ما گفتیم از استان‌های دیگر هم پذیرش داریم و نمی‌توانیم به بیمار نه بگوییم در نتیجه باید برای ما تغییری اعمال کند این یکی از مشکلاتی بود که در حال حل شدن است که حق مادران باردار استان و استان‌های همجوار از جمله سنندج، خرم آباد، ایلام و همدان است تا بتوانیم خدمت‌رسانی کنیم.
 
وی همچنین اضافه کرد: این یک کار مثبت برای استان است و باعث شکوفایی استان می‌شود، بدین گونه که وقتی از استان‌های دیگر بیمار مراجعه می‌کند ۲ شب در هتل اقامت دارد به رستوران مراجعه می‌کند و وقت بازگشت سوغات استان را با خود به همراه می‌برد که این امر باعث شکوفایی استان می‌شود و مسئولان امر خصوصاً علوم پزشکی باید به این موضوع توجه داشته باشند.
 
ذوالفقاری ادامه داد: در روز پنج الی هشت عمل جراحی داریم و اگر ما ۱۰ بیمار را در روز پذیرش کنیم امکان پذیرش بیشتر از این تعداد را نداریم، اما کیفیت را بالا بردیم.
 
وی توضیح داد: عمل زایمان برای یک خانواده یعنی به دنیا آمدن یک نوزاد، یک فرد جدید در خانواده که این موضوعی است که هیچ وقت فراموش نمی‌شود ما می‌خواهیم بیماران با خاطره خوبی از این بیمارستان ترخیص شوند نه با بوی بد اتاق عمل، نه با بوی بد اتاق بیمار، نه با برخورد بد پرسنل با همراه بیماران و یا خاطره بدی از اتاق عمل داشته باشند. 
 
وی ادامه داد: بخش زنان و زایمان بیمارستان امام سجاد(ع) اکنون دارای ۲۰ تخت است، ولی در آینده بیشتر خواهد شد، از جمله مزایای بیمارستان امام سجاد (ع) این است که پیشرفته‌ترین تکنولوژی تجهیزاتی را در N.I.C.U داریم و بالاترین مزایا یعنی کلیه پرسنل که در رابطه با بیماران فعالیت انجام می‌دهند خانم هستند.
 
وی در خصوص تعداد کادر درمان افزود: در حال حاضر ۱۵۲ نفر در بیمارستان مشغول انجام فعالیت هستند، در خصوص اتاق مخصوص تولد نوزاد، نظر به اینکه در طبقات بالا درمان انجام می‌شود همراه بیمار اگر آقا باشد نمی‌تواند حضور داشته باشد و برای اینکه این حق را از مادر، نوزاد و پدر نگیریم برایشان یک اتاق ملاقات در نظر گرفتیم که در آنجا مادر به همراه نوزادش تحت نظر پرستار با همراهان بیمار در اتاق مبلمان شده پذیرایی می‌شود و پدر بتواند تماس نزدیک با نوزادش داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار