معاون وزیر: کیش توانایی تبدیل به قطب شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را دارد

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه کیتکس گفت: کیش می‌تواند قطب توسعه شرکت‌های دانش بنیان در کشور باشد.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷ 11 September 2024
به گزارش«تابناک جزیره» به نقل از ایرنا، محمد خوانساری سطح نمایشگاه کیتکس را مناسب ارزیابی کرد و افزود: این رویداد بین المللی می‌تواند انگیزه‌ای برای فعالان حوزه دانش بنیان و ارتباطات باشد.
 
وی نمایشگاه کیتکس را فرصتی ارزشمند برای آشنایی مسوولان با آخرین دستاورد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی کشور عنوان و اظهار کرد: شناخت ظرفیت‌های موجود در تصمیم‌گیری‌های بهتر برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی در جهت تحقق ایران قوی کمک شایانی خواهد کرد.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به مزایای جذاب مناطق آزاد برای شرکت‌های تولیدی دانش بنیان، بیان کرد: وجود تسهیلات گمرکی در مناطق آزاد، امکان تولید محصولات با هزینه کمتر و صادرات آسان‌تر از مزیت‌های اصلی مناطق آزاد برای شرکت‌های دانش بنیان است که می‌تواند در نهایت منجر به افزایش تراز اقتصادی و توسعه شود.
 
وی به برخی موانع در واردات تجهیزات مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان به سرزمین اصلی اشاره کرد و افزود: این مشکلات در مناطق آزاد وجود ندارد و می‌تواند نقش بسزایی در ارتقاء شرکت‌های دانش بنیان ایفا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار