پلنگ‌های دماوند شناسنامه‌دار می شوند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از نام‌گذاری و شناسنامه‌دار شدن پلنگ‌های این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵ 12 September 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از ایرنا، نقی میرزاکریمی در تشریح جزییات خبر اظهار کرد: پیرو گزارش ثبت حضور همزمان ۲ قلاده پلنگ در منطقه شکارممنوع «کوه سفید» با استفاده از دوربین های تله‌ای، با تلاش محیط‌بانان مجددا تصاویر جدیدی از این ۲ پلنگ ثبت شده است.
وی افزود: با تلاش محیط‌بانان یگان حفاظت این اداره و افزایش جمعیت قوچ و میش، کل و بز و دیگر طعمه های پلنگ، جمعیت مناسبی از این گونه ارزشمند در زیستگاه های طبیعی شهرستان زیست می کند.

وی تاکید کرد: با توجه به ثبت تصاویر چندین پلنگ در نقاط مختلف شهرستان، مستندات مربوطه به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ارسال شده است تا توسط کارشناسان مربوطه بررسی و پلنگ های دماوند نامگذاری و شناسنامه دار شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دماوند افزود: حیات وحش خطری برای انسان ها ندارد و با وجودی که محیط بانان برای گشت و کنترل و لایروبی آبشخورها در زیستگاه های این گونه حضور دارند، تاکنون گزارشی از نزدیک شدن آن‌ها به انسان نداشته ایم و از شهروندان انتظار داریم در صورت مشاهده پلنگ در حین کوهنوردی و طبیعت گردی، از نزدیک شدن به آن‌ و وارد کردن استرس به این گونه ارزشمند پرهیز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار