استاندار اصفهان چه کسی می‌شود؟

اصفهان_ «تابناک» - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: جمالی‌نژاد بیشترین احتمال تصدی استانداری اصفهان را دارد.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲ 22 September 2024

به گزارش «تابناک اصفهان» امیرحسین بانکی پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مدیریت استان اظهار کرد: مبنایی که مقام معظم رهبری برای مدیریت استان‌ها تذکر دادند این بود که نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند اما در مقام مشورت نظر خودشان را بگویند، یکی از مواردی هم که متداول است و همیشه با نمایندگان مشورت می‌شود موضوع انتخاب استاندار است، وزیر کشور در دولت قبل سه بار با من در مورد استانداری مشورت کرد، در این دوره نیز وزیر کشور با مجمع نمایندگان استان مشورت کرد و مجمع نیز این دوره بسیار متحد و هماهنگ عمل کرد و تشکیل جلسه داد و حتی نماینده ارامنه نیز در جلسات مجمع نمایندگان و شهرستان حضور دارد. 
وی افزود: در جلسات بحث استاندار مطرح شد و ابتدا قرار شد ملاک‌هایی را تعیین کنیم که در انتها روی ۶ ملاک به جمع بندی رسیدیم. اولین ملاک این بود که استاندار باید چهره‌ای ملی باشد، زیرا عمده مشکلات استان، ملی است و نیازمند رایزنی با استان‌های همجوار است. دوم اینکه استاندار باید از نظر ارتباطی قوی باشد تا بتواند با استان‌های دیگر و دولت با قدرت ارتباط برقرار کند. 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوم اینکه وجهه سیاسی استاندار غالب نباشد، زیرا چنین افرادی استان را درگیر حواشی سیاسی می‌کنند و بهتر است وجهه مدیریتی استاندار فارغ از اصولگرا یا اصلاح طلب بودن، غالب باشد. مسئله چهارم این بود که افراد پرحاشیه و حساسیت برانگیز کنار گذاشته شوند، زیرا چنین فردی نمی‌تواند تمام انرژی را متمرکز بر حل مسائل کند و درگیر حواشی می‌شود. 
بانکی پور تصریح کرد: پنجمین مورد این بود که استاندار باید به مسائل استان و به طور ویژه به مسئله آب اشراف داشته باشد. ملاک آخر نیز این بود که دولت نگاه منفی نسبت به استاندار نداشته باشد، زیرا استاندار قرار است با دولت تعامل کند. در نهایت نیز در جلسه مجمع قرار شد همه نمایندگان طبق این ملاک‌ها نام سه نفر را بنویسند و من پیشنهاد دادم وقتی به جمع بندی رسیدیم اسامی را منتشر نکنیم بلکه با علما، شخصیت‌های فرهنگی اصفهان و دستگاه‌های امنیتی نیز چک کنیم و اگر به هر دلیلی در مورد هریک از اسامی مجمع ملاحظه‌ای وجود داشت از لیست حذف بشود تا ما شعار وفاق دولت چهاردهم را کاملاً اجرا کرده باشیم. 
وی بیان کرد: در نهایت مطابق رأی‌گیری نفر اول آقای اشتری، نفر دوم آقای جمالی نژاد و نفر سوم آقای امینی شد. آقای اشتری سابقه فرماندهی نیروی انتظامی را دارند و یک چهره ملی هستند، آقای جمالی نژاد نیز معاون عمرانی وزیر کشور بودند و آقای مؤمنی در سمتی جدید شهرداری‌ها را هم به ایشان ملحق کرده بودند، ایشان در دولت آقای روحانی وارد وزارت کشور شد و در لیست دوستان اصلاح طلب هم حضور داشت. 
بانکی پور ادامه داد: طبق گفته‌ی هفته گذشته معاون پارلمانی رئیس جمهور جمالی نژاد بیشترین احتمال استانداری اصفهان را دارد. بنظر می‌رسد جمالی نژاد به دلیل تعامل با همه دولت‌ها فارغ از جنبه سیاسی گزینه مناسبی است، امروز انتخاب جمالی نژاد آزمون وفاق است، زیرا به جای انتخاب گزینه‌های سیاسی یک چهره فرا جناحی و ملی است. 
وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اصفهان در ارتباط با استان‌های دیگر است گفت: اگر استاندار ما رابطه خوبی با استان‌های دیگر داشته باشد خیلی از این مشکلات را می‌تواند حل کند و جایگاه آقای جمالی نژاد در وزارت کشور نیز جایگاهی بوده که با تمام استان‌ها ارتباط داشته و روحیه ایشان نیز به گونه‌ای است که می‌تواند کار‌ها را جلو ببرد./

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار