رئیس کل دادگستری فارس خبر داد؛

آمادگی کامل دادگستری فارس برای جذب 150 قاضی از حوزه‌های علمیه

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان فارس از آمادگی ۱۰۰ درصدی خود برای جذب قضات از طریق حوزه‌های علمیه خبرداد گفت: با توجه به مجوز جذب تعداد ۱۵۰ قاضی برای دادگستری فارس، این آمادگی را داریم از مجموعه حوزه علمیه این افراد را در مجموعه دادگستری استان جذب کنیم.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶ 24 September 2024

به گزارش «تابناک فارس»، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در آیین سال جدید افتتاحیه مرکز تخصصی امام حسین (ع) با تاکید برسخنان رئیس محترم قوه قضائیه بر جذب قضات از حوزه های  علمیه اظهارداشت: این آمادگی وجود دارد تا فارغ التحصیلان حوزه علمیه را از طریق آزمون های قضایی متناسب با رشته های مورد نظر حقوق را جذب مجموعه دادگستری کنیم تا بتوانند در امر قضاوت فعالیت کنند.
وی با اشاره به جذب قضات از طریق حوزه‌های علمیه گفت: امروزه در اکثر استان‌های کشور این مهم در حال اجرا است وتلاش می‌کنیم سهیمه استان را حفظ واز استان های دیگر عقب نمانیم.
این مقام مسئول راه اندازی دادگاه‌های آنلاین یکی از موضوعات مهم در امر قضاوت اعلام کرد وافزود:برخی از جلسات دادگاه‌ها آنلاین برگزار می‌شود تا بتوانیم با استفاده از نظرات مختلف، تخصصی‌تر رای صادر شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد: امروزه جامعه نیاز دارد در امر قضاوت از افراد تحصیل کرده و عالم استفاده کند تا پرونده‌های بیشتری مورد رسیدگی قرار بگیرد.

انتهای پیام/ن

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار