چه خبر از « ام آر‌ آی» آبدانان؟ /وعده‌هایی که همچنان محقق نمی‌شوند

گروه استان‌ها- ام آر‌ آی دستگاهی مهم در تشخیص بیماری که از ضروری‌ترین نیاز‌های امروز دنیای پزشکی بوده و استان ایلام با وجود جمعیت ۶۰۰ هزار نفری تنها از یک دستگاه برخوردار و آن نیز در مرکز استان واقع شده و مردمان حوزه جنوب به دلیل دوری و نوبت دهی طولانی (چندین ماهه) از خدمات این دستگاه مهم بی بهره و محروم هستند.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳ 25 September 2024

چه خبر از

تابناک ایلام - بهروز مردانی ::دستگاه ام آر آی آبدانان تقریبا قصه هزار و یک شب را به خود گرفته و همچنان در پس تحقق وعده‌های مختلف ماندگار مانده است.

دستگاهی مهم در تشخیص بیماری که از ضروری‌ترین نیاز‌های امروز دنیای پزشکی بوده و استان ایلام با وجود جمعیت ۶۰۰ هزار نفری تنها از یک دستگاه برخوردار و آن نیز در مرکز استان واقع شده و مردمان حوزه جنوب به دلیل دوری و نوبت دهی طولانی (چندین ماهه) از خدمات این دستگاه مهم بی بهره و محروم هستند.

اهمیت این دستگاه کاربردی این ضرورت را ایجاب می‌کرد که حوزه جنوب استان با جمعیت بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر از داشتن چنین دستگاهی مغتنم و بهره‌مند شود لذا در اوایل کار نماینده اسبق مردم در مجلس شورای اسلامی مجوز خرید یک دستگاه ام آر آی پیشرفته از نوع یک و نیم تسلا اخذ و پس از چندین ماه در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ در شهرستان آبدانان به مرکزیت شهرستان‌های حوزه جنوب مستقر گردید.

راه اندازی و جا نمایی این دستگاه منوط به احداث مکانی در بیمارستان رسول اکرم (ص) این شهر بود که از دید متولیان مربوطه مدت چهار تا شش ماه وقت زمان لازم و به عبارتی بایستی در مهر یا نهایتش آذرماه سال ۱۴۰۲ ام آر آی راه اندازی و مورد بهره برداری قرار می‌گرفت.

عدم تحقق این وعده و طولانی شدن پروسه راه اندازی (نزدیک به یکسال) باعث شد تا مرکزنشینان نسبت به این دستگاه بلااستفاده چشم طمع داشته و خواستار انتقال آن به مرکز استان به دلیل حجم زیاد مراجعه کننده و پاسخگو نبودن تنها ام آر آی موجود شدند که با ورود به موقع رسانه‌ها این امر منتفی گردید.

پس از این و به کرات وعده‌های متعدد از مسئولان مختلف جهت راه اندازی ام آر آی داده شد ولیکن اتفاقی نیافتاد تا اینکه این بار نماینده جدید مردم در مجلس به موضوع ورود و در اواخر خرداد ماه سال ۱۴۰۳ طی بازدید از بیمارستان و فضای ساخته شده برای این ام آر آی وعده جدیدی ارائه و قول بهره برداری در اواخر شهریور و اوایل مهرماه داده شد.

حال باید دید که آیا این وعده که موعد آن نیز فرارسیده پایان وعده هاست و ام آر آی که نیاز مبرم مردم منطقه است بلاخره مورد استفاده قرار میگیرد یا سرنوشت این دستگاه مهم، حیاتی و گران قیمت به وعده یا وعده دیگر گره خورده و همچنان در کنج بیمارستان آبدانان خاک خورد و بیماران آواره شهر‌های دوردست و دیار غربت شوند؟ /م

بیشتر بخوانید: 

توسعه فضای اورژانس آبدانان نیازمند اعتبارات اورژانسی است
۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل ام آر آی آبدانان اختصاص یافت
 
ساختمان ام آر آی آبدانان طی سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار