رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

مطالبات دانشگاه از بیمه‌ها پرداختی‌ها را به تعویق می‌اندازد

گروه استان‌ها - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از بیمه‌ها موجب شده تا این دانشگاه در پر داخت مطالبات خود به نیرو‌های شاغل در این حوزه با مشکلاتی روبرو شود.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱ 25 September 2024
به گزارش خبرنگار تابناک، سعید گل فیروزی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر این دانشگاه از دو بیمه معتبر تامین اجتماعی و سلامت مبالغ هنگفتی مطالبه دارد.
وی افزود: تامین اجتماعی برای مدت ۶ماه مبلغ ۳۶۰میلیترد تومان به دانشگاه بدهکار است که پرداخت این مبلغ بخش زیادی از مطالبات پرستاران، پزشکان و پرسنل را تامین میکند.
گل فیروزی بیان کرد: با توجه به اینکه بودجه دانشگاه توسط دولت تامین می‌شود و پرداخت‌ها نیز به همین صورت است لذا تصمیم گیری با دولت است، اما ما همواره از منافع استان و نیرو‌های شاغل در این بخش برای دریافت منابع بیشتر دفاع می‌کنیم و شرایط استان نسبت به بسیاری از استان‌ها مطلوب‌تر است.
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم درآمد دانشگاه ۳/۵برابر شد که در نوع خود بی نظیر بوده و دستاورد بسیار مهمی است و هم اکنون مطالبات ما از معوقات پیش گرفته است. 
گل فیروزی افزود: از سال ۱۴۰۲پرداختی‌های نیرو‌های غیر شرکتی به صورت کامل توسط برنامه و بودجه تامین و پرداخت می‌شود.
وی گفت: گلستان دارای ۱۷بیمارستان دولتی فعال و ۳۴ مرکز جامعه سلامت دارد. 
گل فیروزی ادامه داد: اگر چه می‌دانیم تعدادی از بیمارستان‌های ما به دلیل قدیمی بودن مشکلاتی دارند که برخی از آنها بهسازی شده و تعدادی بیمارستان هم در دست ساخت داریم که امید داریم در دولت چهاردهم به ثمر برساند. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: کمبود پزشک متخصص و پرستار از دیگر چالش‌های حوزه سلامت استان است که البته مراکز درمانی دولتی دیگر استان‌ها هم از آن بی بهره نیستند.
وی افزود پزشکان خصوص حاضر به خدمت در مراکز دولتی به دلیل پایین بودن دستمزد‌ها ندارند و این در حالی است که مراکز درمانی در بحث تجهیزات در استان کمبودی ندارند. 
گل فیروزی افزود: همواره سعی کرده این عادت در سلامت را سرلوحه کار قرار دهیم.
وی افزود: افزایش تخت‌ها و مراکز دیالیز در مرکز، شرق و غرب استان از همین برنامه‌های عدالت محور بوده تا از سرگردانی بیماران کاسته شود. 
وی افزود: برای نخستین بار نیز این دانشگاه از کشورهایی، چون هند، لبنان و سوریه پذیرش دانشجو داشته و هم اکنون بسیاری هم در لیست انتظار برای ورد به این دانشگاه هستند.
گل فیروزی در رابطه با کمبود شیر خشک در داروخانه هم گفت: کمبود شیر خشک فقط برای یک برند خاص بود که خط تولید این شیر خشک دچار مشکل فنی شده بود که البته شیر خشک‌های دیگر جایگزین شده بود، اما برخی فقط تمایل به استفاده از این شیر خشک را داشتند که مشکل خط تولید آن رفع و شیر خشک مورد نظر تولید و هم اکنون در قرنطینه قرار دارد که به زودی وارد بازار خواهد شد.
 
انتهای پیام/ ن
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار