ادعای تغییر نام در یکی از بلوار‌های مهم شهر یاسوج!

گروه استان‌ها – اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از تغییر نام بلوار شهید اورنگ به نام بلوار لر دارد.
کد خبر: ۱۱۸۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷ 01 October 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از تغییر نام بلوار شهید اورنگ به نام بلوار لر دارد. کلیپی که باعث تعجب و البته واکنش‌های زیادی شد چرا که سردار اورنگ از سرداران شهید این استان و قوم لر است که در جنگاوری و کار با سلاح تک تیرانداز شهرت ملی و حتی جهانی دارد ضمن اینکه سردار اورنگ از همرزمان سردار سلیمانی و سردار شهابی فر است و در واقع وی به عنوان یکی از افتخارات قوم لر مشهور است. اما انتشار این کلیپ باعث واکنش شهرداری یاسوج شد؛ بنابراین گزارش روابط عمومی شهرداری یاسوج با انتشار توضیحاتی به این خبر واکنش نشان داد که در توضیحات منتشره آمده است:
 ضمن عرض سلام خدمت شهروندان گرامی به اطلاع می‌رساند، طی ساعات گذشته کلیپی با عنوان جعلی تغییر نام بلوار سردار سرافراز اسلام، شهید اورنگ در فضای مجازی منتشر شده است که این موضوع کاملا تکذیب می‌شود و چنین چیزی صحت ندارد و نکاتی را در این زمینه یادآور می‌شود.
۱ – تغییر نام و نامگذاری معابر شهری در حیطه اختیارات و وظایف کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر است و بدون مصوبه این کمیسیون هیچگونه نامگذاری و تغییر نامی صورت نمی‌پذیرد و لذا در خصوص تغییر نام بلوار شهید اورنگ نیز نه تنها اقدامی صورت نگرفته بلکه اساسا چنین موضوعی هرگز در دستور کار نبوده است و نام این شهید سرافراز به عنوان یکی از افتخارات استان کهگیلویه و بویراحمد و اولین شهید مدافع حرم استان تا ابد بر تابلوی این بلوار خواهد درخشید.
۲ – در کلیپ منتشر شده کاملا مشخص است که نام جعلی با برچسب کاغذی بر روی تابلو بصورت موقتی ایجاد شده است و نحوه اینکار نیز با نوع تابلو نویسی از لحاظ جنس و خط نیز هیچگونه سنخیتی با تابلو‌های شهری ندارد و صرفا یک کپی غیرحرفه‌ای است و حتی زمینه تابلو نیز با زمینه کاغذ به علت تفاوت تاریخ تابلوی اصلی با برچسب نوشته شده جدید هم تفاوت چشمگیر دارد.
۳ – برچسب جعلی نصب شده برای مدت بسیار کوتاهی بر روی این تابلو نصب شده بود که در سریعترین زمان مخدوش و نام بلوار به حالت اولیه برگشت که این تصور ایجاد می‌شود که جاعل یا جاعلان نام این بلوار خود نیز در تهیه کلیپ تغییر نام این بلوار و انتشار آن نیز نقش داشته و یا هماهنگ بوده اند که در این مدت کوتاه پس از تغییر نام سریعا کلیپ آن ضبط و منتشر گردیده است که این مورد نیاز به بررسی‌های قضایی و انتظامی دارد و ان شالله در سریعترین زمان مشخص خواهد شد.
۴ - شهرداری یاسوج از طریق مراجع قضایی و امنیتی پیگیر این جعل نام و تلاش مذموم در خدشه دار کردن اذهان عمومی و ایجاد دوگانگی ارزش‌ها و سوء استفاده از احساسات پاک شهروندان و همچنین بی احترامی نسبت به مقام والای این شهید پرافتخار هست و از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی تقاضا دارد برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی در سریعترین زمان نسبت به شناسایی و معرفی عامل یا عاملان این اتفاق به دستگاه قضایی اقدام نمایند.
در پایان نیز ضمن تقدیر از شهروندان فهیم و قدرشناس شهر یاسوج و اهالی محترم رسانه و مدیران محترم رسانه در پلتفرم‌های مجازی، انتظار می‌رود قبل از انتشار و باور چنین مطالب موهون و کذبی نسبت به اصل ماجرا تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام دهند تا اذهان عمومی براحتی بازیچه دست سودجویان قرار نگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار