ضرورت تدوین سند جامع پدافند غیرعامل در کرج

کد خبر: ۱۱۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 27 October 2015

شهردار کرج بر ضرورت تدوین سند جامع پدافند غیرعامل در کلانشهر کرج تأکید کرد و گفت: این سند به منظور ارتقای پایداری پروژه‌های عمران شهری تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی ترکاشوند صبح امروز در جلسه پدافند غیرعامل اظهار داشت: توجه به پدافند غیرعامل و تعامل مدیران در دستگاه‌های مختلف می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف خود نزدیک‌تر کند.

وی ادامه داد: در این راستا مدیران شهرداری در مناطق مختلف لازم است تعامل و همکاری بیشتری را با کمیته پدافند غیرعامل داشته باشند.

شهردار کرج خاطرنشان کرد: متأسفانه هم اکنون برخی از اصول و پایه‌های مهم پدافند غیرعامل مغفول مانده است و لازم است تدابیر اساسی برای احیای این اصول انجام شود.

ترکاشوند گفت: هر چند که کمیته‌های پدافند غیرعامل از فعالیت خوبی در استان البرز برخوردار است اما لازم است آیین‌نامه‌ها نیز به صورت دقیق و درست در تمامی سازمان‌ها و ادارات اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری کمیته پدافند غیرعامل در شهرداری نیز فعال شده است افزود: در این کمیته نمایندگانی از معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌های تابعه نیز حضوری فعال دارند.

شهردار کرج با بیان اینکه این کمیته در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند، اظهار داشت: تلاش داریم تا کلیه اقدامات عمرانی مدیریت شهری همسو با مبانی پدافند غیرعامل باشد.

ترکاشوند تأکید کرد: در این راستا جانمایی و احداث سازه‌ها و پروژه‌هایی مانند پل‌ها، پارک‌ها، تونل‌ها، تقاطع‌ها، ساختمان‌های اداری، مترو و... باید به گونه‌ای باشد که در شرایط بحرانی یا وقوع جنگ در برابر انواع حملات و خطرات و تهدیدها در امان باشند.

وی اقدامات پدافند غیرعامل را شامل پوشش، پراکندگی، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن عنوان کرد.

*ضرورت تدوین سند جامع پدافند غیرعامل

شهردار کرج در بخشی دیگر از سخنان خود بر ضرورت تدوین سند جامع پدافند غیرعامل در کلانشهر کرج تأکید کرد و گفت: این سند به منظور ارتقای پایداری پروژه‌های عمران شهری تدوین شود.

ترکاشوند بیان داشت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی مکلف به توجه ویژه‌ به بحث پدافند غیرعامل هستند و ضروری است که عملکرد هر یک از مناطق و سازمان‌های تابعه مدیریت شهری در این زمینه مورد رصد و ارزیابی کارشناسی قرار گیرد.

*ایجاد بسته های فرهنگی و آموزشی پدافند غیرعامل

وی در ادامه سخنان خود بر ارائه آموزش‌ها به مردم تأکید کرد و افزود: معاونت و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج با آماده‌سازی بسته‌های فرهنگی و آموزشی می‌تواند سهم اساسی را در انتقال مفاهیم پدافند غیرعامل به اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار