پرداخت مطالبات مراکزبهداشتی روستایی

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت 60 درصد مطالبات مراکز بهداشتی درمانی روستایی تا پایان شهریور خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 30 October 2015

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت 60 درصد مطالبات مراکز بهداشتی درمانی روستایی تا پایان شهریور خبر داد.

به گزارش فارس سعید فرجی امروز در رابطه با مطالبات مراکز طرف قرارداد اظهار کرد: خواست ما پرداخت به موقع بدهی‌ها به مراکز طرف قرارداد دولتی و خصوصی است.

وی ادامه داد: تأخیر در پرداخت‌ها به دلیل عدم تأمین اعتبار به موقع، زمان‌بر بودن تنظیم اسناد توسط مراکز تشخیصی ـ درمانی و رسیدگی به اسناد ارائه شده به اداره‌کل است.

مدیرکل بیمه سلامت همدانگفت: مطالبات مراکز درمانی خصوصی تا پایان اردیبهشت‌ماه، داروخانه‌ها تا پایان خردادماه و بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی تا پایان اسفندماه تسویه شده و 40 میلیارد ریال نیز از مطالبات آنها در سال جاری پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سطح یک صندوق روستاییان نیز 60 درصد مطالبات مراکز بهداشتی درمانی روستایی تا پایان شهریور پرداخت شده است، افزود: در صورت تأمین اعتبار آماده پرداخت سریع‌تر مطالبات هستیم.

فرجی با اشاره به عملکرد اداره اسناد پزشکی همدان در سه ماهه نخست سال 94 نسبت به سال 93 اظهار کرد: سال گذشته میزان بار مراجعه سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی 800 هزار و 916 مورد بوده که در سال جاری به یک میلیون و 17 هزار مورد رسیده است.

وی از 45 هزار و 658 مورد بستری بیمارستانی طی این مدت خبر داد و گفت: 32 هزار و 666 مورد بستری در مدت مشابه سال 93 انجام شده بود که امسال بیش از 40 درصد رشد داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان در ادامه به دلایل افزایش بار مراجعه به بیمارستان که منجر به افزایش هزینه‌های سازمان شده است، پرداخت و افزود: یکی از مهمترین دلایل طرح بیمه سلامت همگانی است که توسط دولت به منظور گسترش سلامت در جامعه، کاهش میزان پرداخت از جیب مردم در هزینه درمان و گسترش چتر پوشش بیمه درمان برای آحاد مردم اجرا شده است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چند درصد از بیمه‎شدگان طرح بیمه سلامت همگانی از اقشار ضعیف و کم‌درآمد هستند، خاطرنشان کرد: 67 درصد از بیمه‎شدگان این صندوق فاقد مسکن ملکی بوده و تنها 46 درصد از سرپرستان خانواده آنها شغل دائمی دارند.

فرجی ادامه داد: شغل 75 درصد از این افراد آزاد است و 72 درصد نیز در صورت عدم حمایت دولت قادر به تأمین بیمه درمان برای خانواده خود نخواهند بود که نشان‌دهنده تصمیم درست دولت در اجرای طرح بیمه سلامت همگانی دارد.

وی با اشاره به اجرای مفاد کتاب ارزش‌های نسبی گفت: این موضوع باعث افزایش هزینه‌های خدمات درمانی شده است، به گونه‌ای که در سه ماهه نخست سال 93 هزینه درمان سرپایی 98 میلیارد ریال بوده در حالی که در دوره مشابه سال جاری با رشدی معادل 76 درصد به رقم 173 میلیارد ریال رسیده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان تصریح کرد: در بخش بستری نیز رشد 91 درصدی را شاهد هستیم، به طوری که هزینه پرونده‌های بستری در سه ماهه نخست سال 93 حدود 180 میلیارد ریال بوده و در سال جاری این رقم به بیش از 344 میلیارد و 500 میلیون ریال رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار