پیرموذن: تدوین واقع‌بینانه برنامه ششم توسعه

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ششم توسعه واقع‌بینانه و با رویکرد توجه به استان‌های محروم تدوین می‌شود.
کد خبر: ۱۲۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷ 07 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرموذن صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با قدردانی از عملکرد بسیار مطلوب استاندار، مدیران، معاونان و فرمانداران دولت تدبیر و امید در دو سال اخیر اظهار کرد: در موعد مقرر تمام اعتبارات ناچیز اختصاص یافته به استان اردبیل جذب شده و بنده مطلع هستم تا دینار آخر این منابع و اعتبارات به استان اردبیل در اجرای پروژه‌های استانی هزینه شده است.

وی افزود: دولت با محدودیت منابع اعتباری و توزیع استانی آن به دلیل تحریم‌های ظالمانه و کاهش قیمت نفت روبه‌رو است در حالی که در دوران پساتحریم انتظار می‌رود بخش عظیمی از این مشکلات برطرف شده و روند توسعه همه‌جانبه را بیش از گذشته شاهد و ناظر باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بنده خود را خدمتگزار مردم،‌ همراه دولت و مطیع ولایت می‌دانم، تصریح کرد: قطعا از برنامه‌های منطقی و به نفع مردمی دولت حمایت می‌کنم و در برنامه ششم نیز در چندین جلسه‌ای که با معاون اول رئیس جمهور داشتیم قرار است توسعه استان‌های عقب‌مانده و کمتر توسعه یافته در طول پنج برنامه گذشته مورد توجه قرار گیرد.

پیرموذن یادآور شد: قرار است برنامه ششم توسعه واقع‌بینانه و با رویکرد توجه ویژه به روستاها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اجرایی و عملیاتی شده و بستر پیشرفت همه‌جانبه در استان‌های همچون اردبیل فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه بر اساس نیازسنجی‌ها و شرایطی که در استان وجود دارد تغییر مدیران اتفاق افتاده تا همسو با سیاست‌های دولت طرح‌های تحولی به سرانجام برسد، گفت: ما در مجمع نمایندگان استان اختیار تام به استاندار دادیم تا نسبت به تعیین مدیران همسو با دولت اقدام کند تا روند توسعه استان نیز شتاب بیشتری بگیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه‌های بزرگ توسعه استان را بها دادن به تامین زیرساخت‌های حوزه گردشگری با توجه به وجود خیل گردشگران بیشمار به شهرهای مختلف استان به ویژه اردبیل و سرعین اعلام کرد و افزود: در این زمینه راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی و گردشگری سرعین با محوریت سرعین پیشنهاد شده که امیدواریم در برنامه ششم این حرکت مقوم و مکمل طرح‌های توسعه گردشگری باشد.

پیرموذن بیان کرد: مدیران استان تا آخر آبان ماه فرصت دارند تا پیشنهادات خود را برای تدوین برنامه ششم با رویکرد عدالت‌محورانه و توجه به توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته ارائه دهند که قطعا این پیشنهادات زمینه حرکتی مثبت و سازنده‌ای را نیز فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: نباید در ارائه پیشنهادات و برنامه‌ریزی‌‌ها حاشیه شهرها مورد بی‌توجهی قرار گرفته و یا از ظرفیت شهرداری‌ها غفلت شود در حالی که نیاز است برنامه‌های عمرانی و خدماتی در مناطق مختلف توسعه واقعی پیدا کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل، توجه دولت را به اجرای طرح تحول نظام سلامت و تزریق منابع در این زمینه بیان کرد و گفت: به نسبت سایر استان‌ها در اردبیل کارهای مناسب و ملموس‌تری انجام نشده و انتظار می‌رود در بخش درمان به ویژه اجرای طرح تحول نظام سلامت اقدامات مثبت‌تری انجام شود.

پیرموذن از نبود آمبولانس در منطقه هیر و ناراحتی‌های مردم در این زمینه گلایه کرد و یادآور شد: قرار شده مبالغی از محل هدفمندی یارانه‌ها برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در مناطق شهری و روستایی با رویکرد ارتقای شاخص‌ها در این زمینه پرداخت شود که امیدواریم این حرکت‌ها بیش از گذشته زمینه پر شدن برخی از خلاها در اجرای طرح تحول نظام سلامت را فراهم آورد.

وی ادامه داد: مردم تا 50 روز آینده می‌توانند آثار پساتحریم‌ها را با تزریق منابع اعتباری جدید از مجموع پول‌های بلوکه شده کشورمان در خارج از کشور ببینند و در این راستا گام‌های عملی را برای توسعه اقتصادی و تقویت معیشت مردم مشاهده کنند.

این نماینده مجلس در پایان سخنان خود یادآور شد: بنده وکیل‌الدوله نیستم اما حامی دولتی هستم که برآمده از رای مردم است و تلاش این دولت برای رفع محرومیت‌ها و توجه به اقتصاد و معیشت مردم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار