کارت‌های اعتباری 10 میلیونی لوازم خانگی را گران نمی‌کند

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کرمانشاه معتقد است، با اجرای طرح کارت‌های اعتباری 10 میلیون تومانی، افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۲۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 16 November 2015
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کرمانشاه معتقد است، با اجرای طرح کارت‌های اعتباری 10 میلیون تومانی، افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی نخواهیم داشت.

ستار موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجیوان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: رکود بازار لوازم خانگی حدود سه یا چهار ماه است تشدید شده و همه انواع کالاها را نیز در بر گرفته است.

وی ارائه کارت اعتباری به مردم برای تحریک تقاضا را بهترین راهکار از سوی دولت دانست و عنوان کرد: اگرچه این کارت‌ها هنوز به دست مردم نرسیده، اما تاثیر آن را بزودی در بازار خواهیم دید.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر اکثر کالاها و لوازم خانگی‌های ایرانی مشمول این طرح شده‌اند، تاکید کرد: اینکه این طرح فقط برای لوازم خانگی ایرانی است بهترین راه برای حمایت از تولیدات لوازم خانگی داخلی است.

به گفته موسوی، اجرای این طرح مردم را به سمت کالاهای تولید داخل ترغیب می‌کند و مردم کمتر به خرید کالاهای خارجی و حتی قاچاق تمایل خواهند داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا توزیع کارت‌های اعتباری باعث افزایش تقاضا و گرانی در بازار لوازم خانگی نخواهد شد، گفت: چون به اندازه کافی موجودی داریم و بسیاری از تولیدات شرکت‌ها به فروش نرفته، مشکلی در این خصوص پیش نمی‌آید.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کرمانشاه در ادامه از سهم حدود 30 درصدی کالاهای خارجی در بازار لوازم خانگی خبر داد و عنوان کرد: البته این سهم متغییر است و در برخی شرایط ممکن است کمتر و یا بیشتر هم بشود.

وی با بیان اینکه استقبال مردم از کالاهای ایرانی بهتر شده، تاکید کرد: کالاهای ایرانی به سمت کیفیت،  ضمانت و خدمات پس از فروش بهتر می‌روند و از همین رو مردم بیشتر به سمت آنها جذب شده اند.

به گفته موسوی کالاهای خارجی نیز که وارد بازار می‌شوند کد می‌خورند و ضمانت دار می‌شود تا از قاچاق نبودن آنها اطمینان حاصل شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کرمانشاه فروش لوازم خانگی قاچاق را ممنوع دانست و افزود: با افراد متخلف در این حوزه برخورد می‌شود.

موسوی در ادامه از وجود 350 واحد فعال فروش لوازم خانگی در کرمانشاه خبر داد و افزود: نظارت کافی بر این واحدها صورت می‌گیرد تا احیانا فروش کالای قاچاق نداشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار