جشنواره "گره زرین"در کرمانشاه برگزار می‌شود

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره استانی "گره زرین" خبر داد و گفت: افراد برتر جشنواره تا اوایل هفته آینده مشخص خواهند شد.
کد خبر: ۱۳۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 17 November 2015
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره استانی "گره زرین" خبر داد و گفت: افراد برتر جشنواره تا اوایل هفته آینده مشخص خواهند شد.

هاشم پیراینده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: این جشنواره در مرحله اول به صورت استانی برگزار می‌شود و بر اساس دستورالعمل مرکز ملی فرش، افراد برتر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه گزینش افراد برتر آغاز شده و همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه (28 آبان) آزمون عملی هم برگزار خواهد شد و در نهایت اوایل هفته آینده افراد منتخب معرفی می‌شوند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه یادآوری کرد: در پایان در بخش قالی بافی سه نفر، در بخش طراحی یک نفر، در بخش رنگرزی یک نفر، در بخش نقاشی یک نفر و در بخش رفوگری هم یک نفر و در مجموع هفت نفر معرفی خواهند شد.

به گفته این مسئول برای انتخاب افراد برتر معیارهایی از سوی مرکز ملی فرش تعیین شده که شامل فعال بودن، سابقه کاری و سابقه حضور در نمایشگاه‌ها، مهارت، سرعت عمل، سابقه تدریس، چاپ کتاب، شرکت در دوره‌های آموزشی و اخذ گواهی معتبر و ... می‌باشد که افراد برتر بر اساس این معیارها و در نهایت آزمون عملی انتخاب می‌شوند.

پیراینده ادامه داد: تاکنون استقبال شرکت کنندگان برای حضور در جشنواره خوب بوده اما چون فردا هم برای شرکت در جشنواره وقت هست، هنوز تعداد دقیق شرکت کنندگان مشخص نشده است.

وی معتقد است، این جشنواره هم باعث ارتقا سطح دست اندرکاران هنر فرش دستباف می‌شود، هم زمینه زمینه فعالیت بیشتر آنها و مطرح شدن در بعد ملی را فراهم می‌کند و هم استعداد فعالین این حوزه را شکوفا می‌نماید.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزایش تولید و کیفیت فرش دستباف را نیز از دیگر مزایای این جشنواره دانست.

پیراینده با اشاره به اینکه اگر اعتبار وجود داشته باشد از منتخبین در سطح استان هم با برپایی مراسمی تقدیر می‌شود، تاکید کرد: برگزیدگان در مرحله ملی که هنوز زمان دقیق آن اعلام نشده شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این جشنواره شرکت فرش استان، تشکل های، اتحادیه ها و انجمن های فعال حوزه فرش هم همکاری دارند.

پیراینده در پایان از فعالیت 43 هزار قالیباف دارای کارت در استان کرمانشاه خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار