«روابط روسیه و شمال ایران» کتاب شد

کتاب «روابط روسیه و شمال ایران از آغاز تا دوره پهلوی» براساس پایان‌نامه دکترای تاریخ رحمت رزاقی تالیف و به تازگی چاپ و پخش شده است.
کد خبر: ۱۳۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 17 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، کتاب «روابط روسیه و شمال ایران از آغاز تا دوره پهلوی» براساس پایان‌نامه دکترای تاریخ رحمت رزاقی تالیف و به تازگی چاپ و پخش شده است.

این کتاب با واکاوی تعاملات اقتصادی، به بررسی سیاست‌های دوجانبه روسیه و ایران می‌پردازد و فرهنگ به جا مانده از روسیه را با توجه به این مقوله بررسی می‌کند.

رزاقی که هم‌اکنون مشاور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران است، این کتاب را در سه فصل تاریخچه روابط ایران و روسیه، بررسی روابط شمال ایران با روسیه در قرن 19 میلادی و بررسی روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نواحی شمال ایران با روسیه در ابتدای قرن بیستم میلادی نوشته شده است.

براساس این گزارش، در فصل اول سیر تاریخی روابط ایران و روسیه و سیر تاریخی روابط شمال ایران با روسیه بررسی شده است.

در فصل دوم کتاب روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شمال ایران با روسیه در قرن 19 میلادی بررسی شده و بخش چهارم این فصل نیز به سفرنامه‌نویسان روسی پرداخته است.

در فصل سوم هم به روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نواحی شمال ایران با روسیه در ابتدای قرن بیستم اشاره شده است.

در انتهای کتاب نیز کتاب‌نامه و نمایه آمده است.

رحمت رزاقی متولد 1354 قائم‌شهر است و این کتاب را در 336 صفحه، توسط نشر رسانش نو با جلد گالینگور و به قیمت 25 هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار