ابراز نارضایتی استاندار از عملکرد دستگاهها

تابناک: استاندار اصفهان ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد سال 93 دستگاهها در بخش اشتغالزایی، خواستار تلاش بیشتر مسئولان در این زمینه شد.
کد خبر: ۱۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵ 15 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور روز شنبه در آخرین جلسه شورای اشتغال استان اصفهان گفت: تعهد دستگاهها برای ایجاد اشتغال در سال جاری در شان این استان نیست و باید تلاش کرد که میزان اشتغال در استان حداقل به متوسط کشور نزدیک شود.

وی افزود: گرچه دستگاههای استان در سال جاری متعهد به ایجاد 50 هزار شغل بودند و تعهد انجام شده یک هزار شغل بیشتر عنوان شده است اما احتمال می رود کسانی که شغل خود را در این مدت از دست داده اند بیشتر از شغل ایجاد شده باشد بنابر این در خوش بینانه ترین حالت عملکرد استان در اشتغال پایاپای است.

در این خبر که در پایگاه اطلاع رسانی استانداری اصفهان منتشر شد به جزئیات ایجاد 51 هزار اشتغال اشاره ای نشده و مشخص نیست این اشتغال در چه بخش هایی ایجاد شده و نسبت آن چگونه است.

به گفته استاندار اصفهان امسال بالغ بر 850 میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال برای بخش های مختلف جهت ایجاد بیش از 50 هزار شغل جدید در نظر گرفته شده که از این میزان نزدیک به 320 میلیارد تومان (حدود 40 درصد) جذب و 51 هزار شغل جدید ایجاد شده است.

زرگرپور گفت: این تسهیلات معمولا در اواخر نیمه اول سال یعنی در پایان شهریور ابلاغ می شود که با توجه به این تاخیر، بخش زیادی از سال از دست می رود و این امر می تواند یکی از دلایل عدم جذب تسهیلات باشد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: نبود توجیه اقتصادی نرخ تسهیلات برای سرمایه گذاران و محدودیت زمان برای جذب این تسهیلات از دیگر عوامل جذب نشدن تسهیلات بانکی است.

زرگرپور با بیان اینکه این عوامل آسیب شناسی شده و به شورای عالی اشتغال منتقل خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که این مشکلات در سال آتی بر طرف شود.

استاندار اصفهان در باره تسهیلات جذب شده صندوق توسعه ملی گفت: در حال حاضر 120 میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی در استان جذب شده است.

وی با بیان اینکه این صندوق محدودیت زمانی، استانی و یا بخشی برای جذب تسهیلات ندارد و به هر مقداری قابل جذب است، اظهار داشت: در سال جاری حدود 450 میلیارد تومان طرح به صندوق ارائه شده و امیدواریم که در سال آینده بتوانیم از این طرح ها استفاده و تسهیلات مورد نیاز را جذب کنیم.

زرگرپور یادآور شد: در مجموع تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی تاکنون 460 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال و یا تثبیت اشتغال موجود هزینه شده است.

استاندار اصفهان اظهار کرد: دولت علیرغم محدودیت های مالی، این منابع را در اختیار دستگاهها قرار می دهد ولی به دلیل برخی مقررات محدود کننده و در مواردی قصور مدیریتی، دستگاهها کمتر از 50 درصد این تسهیلات را جذب می کنند.

براساس آخرین آمارهای اعلام شده توسط مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان اصفهان در سال 91 حدود 13.7 درصد بوده که این رقم در سال 92 به 10.9 درصد کاهش یافته است.

میانگین نرخ بیکاری در کشور در سالهای 91 و 92 به ترتیب 12.1 و 10.4 درصد بوده است.

بر اساس نتایج سرشماری سال 90، جمعیت استان اصفهان چهار میلیون و 815 هزار و 863 نفر اعلام شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار