عزاداران خراسان جنوبی در جمع سوگواران حرم امام غریب ع

سخنران عزاداران در بیرجند: شرط توحید، اطاعت از ولایت است

نماینده مجلس: اعتقاد به لا اله الا الله، به تنهایی کافی نیست و باید اعتقاد در عمل نشان داده شود/ اطاعت از امام معصوم ع اطاعت از خداوند است و لذا نمی شود کسی بدون ولایت، توحید داشته باشد/ از بانک صادرات درخواست داریم سپرده مردم در موسسه میزان را بدون کم و کاست برگشت دهد
کد خبر: ۱۴۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱ 13 December 2015

جمعی از اهالی شهرهای خراسان‌جنوبی همراه با دیگر زائران اهل بیت ع در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت ثامن الائمه، در حرم مطهر امام رضا ع حضور یافتند و در مراسم  عزاداری امام غریب ع، عاشقانه شرکت کردند.

به گزارش تابناک، در بیرجند و دیگر شهرهای استان خراسان جنوبی نیز به همین مناسبت آئین های عزاداری برپا شد و عزاداران با سینه زنی در عزای امام غریب ع اشک ماتم ریختند و سخنرانان در باره شهادت، مناقب و شخصیت ثامن اهل بیت ع حضرت امام رضا ع سخن گفتند.

در مراسم عزاداری شهادت امام رضا ع در امامزادگان شهدای باقریه بیرجند، نماینده مردم درمیان، خوسف و بیرجند در مجلس شورای اسلامی برای شرکت کنندگان در عزاداری سخنرانی کرد و گفت: باید محبت طاغوت‌ها و امریکا و امثال او از دل خارج شود تا محبت اهل بیت علیه السلام وارد دل انسان شود لذا کفر به طاغوت واجب است.

حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی در جمع اهالی حاضر در حسینیه امام رضا علیه‌السلام باقریه تاکید کرد: : اطاعت از امام معصوم علیه السلام اطاعت از خداوند است و لذا نمی شود کسی بدون ولایت توحید داشته باشد.

وی با نقل حدیث سلسله الذهب قدسی و با استناد به این گفته حضرت امام رضا ع که پدرم موسی بن جعفر و او از پدرش امام صادق ع و سایر ائمه ع تا برسد به پیامبر اکرم ص فرمودند از جبرئیل شنیدم که حضرت رب العزّه سبحانه ‌فرمود" کلمه لا اله الا الله حصار من است، پس هر کس که آن را بگوید، ‌داخل حصار من شده و کسی که داخل حصار من شود، ایمن از عذاب من خواهد بود." گفت: اعتقاد به تنهایی کافی نیست و باید در عمل نشان داده شود، یعنی باید کارهایمان فقط برای خدا باشد و هر کسی به توحید اعتقاد عملی پیدا کرد عذاب نمی‌شود.

 حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه محبت اهل بیت علیه السلام در دل ما قرار دارد، گفت: حضرت رضا ع بعد از نقل این حدیث فرمود:" اما در صورتی که به شرط‌های آن عمل شود، و من یکی از آن شرط‌ها هستم."

 نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای ورود به این پایگاه توحید شرطی وجود دارد که امام رضا ع خود را شرط این ورود می داند، یعنی ولایت ایشان موجب ورود به توحید می‌شود که همان مقام ولایت امام بر مردم است.

 وی با اشاره به اینکه شرط توحید اطاعت از ولایت است، عنوان کرد: بخشی از ولایت  بحث حاکمیت است نمی شود انسان توحید اعتقادی داشته باشد اما بگوید طاغوت و استکبار را قبول دارم چون در معصیت و گناه به حرف آنان گوش کرده و بنابراین توحید عملی او دچار مشکل می‌شود.

 حجت الاسلام عبادی گفت: اطاعت از امام معصوم ع اطاعت از خداوند است و لذا نمی شود کسی بدون ولایت توحید داشته باشد.

 نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان غیبت امام معصوم علیه السلام باید به ولی فقیه جامع الشرایط مراجعه کرد، گفت: اما غیر این می شود طاغوت و خداوند می فرماید: که باید نسبت به طاغوت کفر ورزید.

 حجت الاسلام عبادی  افزود: باید محبت طاغوت‌ها و گنهکارها و امریکا و امثال او از دل خارج شود تا محبت اهل بیت علیه السلام وارد دل انسان شود لذا کفر به طاغوت واجب است.

 وی با اشاره به اینکه امروز تمام رفتارهای ترکیه و عربستان و بلاهای که بر سر مردم کشورهای اسلامی منطقه در آوردند ریشه آنها در نقشه های امریکا برای منافع اسراییل است، تاکید کرد: تمام موضع‌گیری ها امریکا بازی و برای سردرگمی است چرا که نقشه جامعی برای منطقه خاورمیانه دارند و علاقه دارند این بلاها را بر سر ملت ایران نیز دربیاورند.

 حجت الاسلام عبادی خاطر نشان کرد: اما ملت ایران همواره با پیروی از ولایت و نفی طاغوت نقشه‌ها و توطئه‌های استکبار را خنثی کرده است.

 وی با بیان اینکه امر و به معروف نهی از منکر تنها برای حجاب نیست، گفت: مصداق بالای امر به معروف و نهی از منکر سیاسی است چرا که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: " هرگاه مردم امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند، خداوند بدانشان را بر آنان مسلّط گرداند و نيكانشان دعا كنند امّا دعايشان مستجاب نشود."

 نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ملت ایران ولایت مدار هستند و هیچ کوتاهی نکردند و امام خمینی (ره) فرمودند" من انقلاب کردم که پرچم حكومت اسلامی به دست صاحب اصلی اش  برسد."

 حجت الاسلام عبادی  یادآور شد: امام موسی صدر مصادف با قیام امام خمینی (ره) به مردم عراق نسبت به رژیم بعث و صدام هشدار داد اما مردم عراق برخلاف مردم ایران بی‌تفاوت بودند تا اینکه صدام ظالم امام موسی صدر را به شهادت رساند و در عراق آب از آب تکان نخورد و نهی از منکر سیاسی نکردند بنابراین وعده رسول خدا محقق شد و بدها بر آنان حاکم شدند.

 وی با تاکید بر اینکه با دل داشتن به طاغوت نمی شود ادعای توحید داشت، تاکید کرد: امروز بارها مقام معظم رهبری در خصوص پروژه نفوذ دشمن در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و رسانه‌ای هشدار می‌دهند.

  نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت خارجه امریکا و انگلیس و چند وزارت خانه دیگر در اروپا  مسئول پروژه نفوذ در ایران را برعهده دارند، متذکر شد: همه باید نسبت به پروژه نفوذ دشمن حساس باشند چرا که بسیار خطرناک است.

 به گفته وی هر زمانی که امام و مردم به وظیفه خود عمل کنند یقیناً نصرت الهی شامل آنان خواهد شد.

 حجت الاسلام عبادی در پایان با اشاره به موسسه میزان گفت: با برگزاری جلسات متعدد موسسه میزان در بانک صادرات ادغام و موظف شد سپرده مردم را پرداخت کند و از بانک صادرات درخواست داریم سپرده مردم را بدون کم و کاست برگشت دهد و ما با پیگیری کوتاه نخواهیم آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار