مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین:

۱۶۱ میلیارد ریال کمک مردمی در قزوین جمع آوری شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: طی شش ماهه نخست سال ۹۴ بیش از ۱۶۱ میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال کمک و مساعدت مردمی در قالب طرح های مختلف در استان جمع آوری شده است.
کد خبر: ۱۴۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 14 December 2015
هدایت صفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مشارکت مردمی در کمیته امداد امام خمینی (ره) از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه مشارکت مردمی در امداد برجستگی معنوی اش بر برجستگی مادی آن غلبه دارد.

وی ادامه داد: این سخن بدان معناست که امداد نیامده است تا حجم عظیمی از مبالغ و کمک های مردمی را جذب کند و به محرومان برساند بلکه اینکه می گوئیم امداد حلقه اتصال است بدان معناست که امداد می خواهدفرهنگ انفاق و نیکوکاری درجامعه اسلامی هر چه بیشتر ترویج ونهادینه شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: اگر انفاق در جامعه رشد و فراگیری پیدا کرد به خودی خود برکتش را در رفع فقر و ایجاد مودت و محبت در جامعه شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: طی شش ماهه نخست سال ۹۴ بیش از ۱۶۱ میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال کمک و مساعدت مردمی در قالب طرح های  مختلف به جهت پیشنیه اعتقادی و مذهبی مردم مومن و نیکوکار استان جمع آوری شده است.

صفری عنوان کرد: در امداد جمع اوری کمک های مردمی و هزینه کردن آن با دقت و شفافیت انجام می شود و هیچ گونه شبهه ای وجود ندارد چراکه آنچه در دست ماست به واسطه قانونی نسبت به ان مسئولیت داریم و از آن مهمتر به لحاظ شرعی نیز نسبت به آن مسئولیت داریم.

وی اعلام کرد: اگر بخواهم برای اطلاع مردم به چند نمونه آماری اشاره کنم، می توانم به این آمار ها از مجموع مشارکت های شش ماهه نسخت سال جاری اشاره کنم که به عنوان نمونه طی این مدت  بیش از ۶۸ میلیون ریال طرح احسان زائر، بیش از ۷۳ میلیون ریال تفت و تاج گل و بیش از ۹۴۰ میلیون ریال در قالب نذر قربانی داشته ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین توضیح داد: همچنین بیش از ۲۴۳ میلیون ریال کمک هزینه معیشت نیازمندان، بیش از ۶۱۸ میلیون ریال کمک به یمن، بیش از ۱۵۶ میلیون ریال کمک به فلسطین، بیش از ۳۱۹ میلیون ریال برای کمک به آزادی  زندانیان در قالب طرح رحمت، بیش از سه میلیارد و ۶۹۲  میلیون ریال در قالب طرح شفاء کمک به درمان نیازمندان، بیش از ۲۲ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال برای اطعام نیازمندان، بیش از ۸۸۴ میلیون ریال در قالب طرح رضوان و بیش از یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون ریال در طرح قالب طاها کمک مردمی داشته ایم.

وی تصریح کرد: آنچه به عنوان هدایا و نذورات مردمی به کمیته امداد امام خمینی (ره) اهداء می شود همه امانت در دست ماست و ما با سازوکارهای مختلف این مساعدت ها و کمک ها را توأم با دقت و امانتداری برای نیازمندان هزینه می کنیم.

یادآورشد:  کمک های مردمی با هر میزان براساس نیت اهداء کنندگان هزینه می شود و امیدواریم خداوند سبحان به این کمک ها برکت داده و به ما نیز توفیق بیشتر خدمت به مردم عزیزمان را عنایت کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار