ارزش صنایع دستی تولید شده توسط مددجویان

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل از تولید بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال انواع صنایع دستی از سوی مددجویان این استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹ 16 March 2015

بهروز زلالی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: عمده تولیدات در حوزه بافته های دستی است بطوریکه هشت هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش توسط مددجویان در سال جاری بافته شده است.

وی افزود: قیمت تخمینی دست بافته ها ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده که همگی به فروش رسیده و مبلغ آن به خانوارها پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان تاکید دارد که خانوار تحت پوشش در صورت حمایت خود توانمند شده و می تواند کار آفرین باشد و در عین حال معیشت خود را تامین کند.

زلالی با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد هفت درصد از دام های سبک و شش درصد از دام های سنگین استان را در اختیار دارند، اضافه کرد: اعطای تسهیلات وحمایت از مددجویان در اغلب مواقع با خروجی مثبت همراه است.

وی با بیان اینکه در سایه این حمایت ها ۱۳ هزار مددجو از چرخه حمایت خارج شده اند، اضافه کرد: با این وجود بانک های عامل در اعطای تسهیلات همکاری مطلوبی ندارند و دو هزار و ۵۰۰ پرونده در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان سیاست کمیته امداد را حمایت از مددجو تا حدی که فرد به خودکفایی و توانمندی برسد عنوان کرد و افزود: نباید به حمایت های خرد و کمک های نقدی مقطعی بسنده کرد.

زلالی خواستار همکاری نهادهای مسئول در حمایت از مددجویان شد و تاکید کرد: باید با توانمند سازی مددجو را به جای وابسته بودن به جامعه به فرد تولید کننده تبدیل کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار