ممنوعیت حفاری در سطح شهرهای استان البرز در آستانه انتخابات

کد خبر: ۱۵۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 05 January 2016


مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز گفت: از یک هفته قبل از آغاز انتخابات تا روز انتخابات هر گونه حفاری در سطح شهرها ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، توکل لطفی با مرور بندهایی از قانون انتخابات و وظایف شهرداران در این ایام اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های لازم توسط شهرداران، از یک هفته قبل از آغاز انتخابات تا روز انتخابات هر گونه حفاری در سطح شهرها ممنوع است.

وی تصریح کرد: استفاده از امکانات اداری شهرداران و عوامل شهرداری‌ها در ایام انتخابات، له یا علیه کاندیداها ممنوع است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز با اشاره بر بایدها و نبایدهای تبلیغات محیطی در سطح شهر، افزود: طبق ماده 57 قانون انتخابات استفاده از هر گونه پلاکارد، پوستر، دیوارنویسی،کاروان‌های تبلیغاتی و بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی و امثال آن به استثنای عکس برای تراکت، زندگی‌نامه، جزوه، سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان ممنوع است.

وی با بیان اینکه نصب بنر و پارچه در محل ستادهای اصلی نامزدها به تفکیک برادران و خواهران مجاز است، تصریح کرد: معدوم،مخدوش و پاره کردن آگهی‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در محل‌های مجاز الصاق شده جرم محسوب می‌شود.

لطفی با اشاره به اینکه طبق قانون پیش از موعد رسمی آغاز تبلیغات، هرگونه الصاق و نصب اعلامیه، عکس، پوستر، بنر و پارچه های تبلیغاتی به طور کلی ممنوع است و مأمورین انتظامی در صورت مشاهده چنین مواردی باید نسبت به امحاء آنها اقدام کرده و متخلفان را به مقامات قضایی تحویل دهد، بیان کرد: استنکاف از این وظیفه جرم محسوب می‌شود.

وی گفت: هرگونه آگهی و آثار تبلیغاتی باید قبل از شروع اخذ رأی از محل شعبه ثبت نام و اخذ رأی توسط اعضای شعب امحاء شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز با تاکید بر اینکه ستادهای تبلیغات انتخاباتی تنها در مراکز بخش ها، شهرها و شهرستان‌ها دایر می‌شود، اظهار داشت: در شهرهای بزرگ در هر منطقه شهرداری یک محل به عنوان ستاد انتخاباتی مشخص میشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار