انعقاد تفاهم نامه همکاری درطرح های پسا دکتری

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در راستای همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی 10 تفاهم نامه همکاری در قالب اجرای طرح های پسادکتری با دانشگاه های بوعلی علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی استان همدان منعقد کرد.
کد خبر: ۱۵۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰ 05 January 2016

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در مراسم امضای تفاهم نامه با اشاره به اینکه رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی هر کشور مستلزم توسعه دانش و فناوری در جامعه علمی است گفت: یکی از اقدامات موثر در صندوق برای هدایت صحیح دانش آموختگان حمایت از دوره های پسا دکتری است.

به گزارش تابناک همدان ؛ نصرت الله ضرغام افزود : همکاری در قالب اجرای طرح های پسادکتری در راستای سیاست ها و اولویت های تحقیقاتی دانشگاه ها و صندوق حمایت از پژوهشگران است.

وی با اشاره به تاریخچۀ تشکیل بنیاد و اهداف آن و نمونه‌های موجود در دیگر کشورهای پیشرفتۀ دنیا، بر حمایت همه‌جانبۀ بنیاد از طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و نو در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی تأکید کرد و افزود: حمایت‌های مادی و معنوی‌ای که تا کنون از سوی این بنیاد انجام یافته با هدف بالا بردن رتبۀ کشور از نظر تولید علم بوده است.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اشاره به اینکه 9 هزار پروژه تحقیقاتی در کشور دریافت شده است گفت: از این تعداد 33 درصد برای اجرایی شدن تصویب میشوند.

ضرغام در ادامه اظهار کرد: حمایت‌های بنیاد تنها منحصر به پژوهشگران داخلی نیست و بر طبق اساسنامه شامل تمام ایرانیان می‌شود و تمام ایرانیانی که در هر نقطه‌ای از جهان صاحب ایده و یا طرحی باشند می‌توانند از حمایت‌ها و خدمات بنیاد بهره‌مند شوند.

وی افزود: صندوق با وجود برخورداری از بودجه 15 هزارم درصدی از منابع تحقیقاتی کشور توانسته است یک درصد از تولیدات علمی کشور را مورد حمایت قرار دهد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشوربه خدمات بنیاد در حمایت از پژوهشگران و فنّاوران کشور در حوزۀ علوم انسانی و به ویژه هنر و همچنین کارگروه‌های فعال در این زمینه اشاره کرد و گفت: به طور ویژه در هنر نیاز به پژوهش بیشتری وجود دارد،آمادگی داریم که حمایت کنیم و اگر مشکل مالی در خصوص انجام پژوهش وجود دارد، کمک کنیم.

ضرغام ادامه داد: هدف این صندوق حمایت از فعالیت‌های پژوهشی کشور است که در قالب کمک های بلاعوض به انجام می رسد.

وی به ماموریت‌ها و اهداف شکل گیری صندوق وحمایت ازپژوهشگران کشور اشاره کرد و افزود: حمایت از طرح‌های پژوهشی (به ویژه طرح‌های ملی)، پسا دکترا، کرسی پژوهشی، ثبت بین المللی اختراعات، ثبت ایده با ایجاد مرکز نوآوری از جمله برنامه‌ها و اهداف این صندوق است که در به کارگیری نخبگان، کارآفرینی و تولید محصولات جدید و تجاری سازی یافته‌های پژوهشی و ایده‌های خلاقانه، نقش موثری ایفا می‌کند.

ضرغام در ادامه از تصویب اولیه تغییر نام صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: هم اینک مراحل این تغییر نام در حال انجام است و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک با تصویب نهایی این تغییر، نام صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به بنیاد ملی علم ایران تغییر کند.

پس از سخنان دکتر ضرغام، چند تن از اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه هنر، سئوالاتی در ارتباط با چگونگی دریافت منابع مالی و روند اجرای مراحل مربوط به آن، پرسیدند که توسط رییس بنیاد علم ایران پاسخ داده شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار