واگذاری ۵۰ پروژه به بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان از کسب درآمد ۲۵۰ میلیارد تومانی در استان خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه نیمه‌تمام و اساسی استان همدان برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شد.
کد خبر: ۱۵۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 07 January 2016

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان از کسب درآمد ۲۵۰ میلیارد تومانی در استان خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه نیمه‌تمام و اساسی استان همدان برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شد.

به گزارش تسنیم ، شهرام طهماسبی با اشاره به فراوانی پروژه‌های نیمه‌تمام و بدون اعتبار در سطح استان همدان اظهار داشت: برای تکمیل و به بهره‌برداری رساندن پروژه‌های نیمه تمام استان همدان 20 سال زمان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبارات عمرانی استان همدان کمتر از 250 میلیارد تومان است، افزود: امسال 250 میلیارد تومان درآمدزایی در استان همدان ثبت و گزارش شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان تأکید کرد: اعتبارات استان همدان محدود است و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنند که البته سطح اعتبارات ملی نیز چندان چشمگیر نیست و دولت به شدت با کمبود اعتبارات مواجه است.

وی گفت: در سفر ریاست جمهوری به همدان اعتبارات ویژه‌ای برای پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان و پروژه راه‌آهن همدان- سنندج در نظر گرفته شد که این دو پروژه تا پایان سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

طهماسبی با اشاره به برنامه‌های ویژه برای کاهش تصدی دولت بیان کرد: واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی یکی از وظایفی است که حیطه کاری دولت خارج و به بخش غیردولتی محول می‌شود و در این راستا کمیته‌های واگذاری در دستگاه‌های اجرایی و کارگروه ساماندهی پروژه‌ها در استان همدان تشکیل شده است.

وی افزود: فهرستی از پروژه‌های استان همدان احصاء شده است و بر این اساس مشخصات کارشناسی 50 پروژه اساسی استان برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است که در اوایل هفته آینده این پروژه‌ها معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان عنوان کرد: در شناسایی و دسته‌بندی این پروژه میزان پیشرفت فیزیکی ملاک نبوده است بلکه پروژه‌هایی که قابلیت واگذاری داشته باشند به بخش خصوصی معرفی می‌شود و در این زمینه تسهیلات ویژه‌ای اختصاص داده می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت ملاک قرار دادن آمایش سرزمین و برنامه توسعه در برنامه‌ریزی‌ها گفت: سیستم کارشناسی دستگاه‌های اجرایی باید بازشناسی و تقویت شوند و ساختار جدیدی در نظام برنامه‌ریزی دستگاه شکل بگیرد.

طهماسبی تصریح کرد: در تدوین برنامه ششم توسعه باید از ظرفیت فکری جامعه استفاده حداکثری شود و علاوه بر استفاده از نقطه و نظرات تیم کارشناسی دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد نیز در نظام برنامه‌ریزی بهره برد.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت به دنبال احیای تفکر کارشناسی است، عنوان کرد: همگرایی و وفاق بین مدیران دستگاه‌هایی اجرایی برای استفاده از تفکر سازنده کارشناسان وجود دارد و برنامه، هدف و اولویت‌گذاری براساس مبانی فکری، نظری و دانش فنی در نظام برنامه‌ریزی مورد توجه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان با بیان اینکه برنامه‌محوری باید محور حرکت مدیران استان قرار گیرد، گفت: برنامه‌های مختلف توسعه استان باید براساس امکانات، استعدادها و نیروی انسانی تدوین و آنالیز شود.

وی با اشاره به اینکه همدان استانی صنعتی برای توسعه نیست، اظهار داشت: در گذشته محور توسعه استان کشاورزی قلمداد می‌شد اما با توجه به کمبود و بحران منابع آبی، بخش کشاورزی دیگر محور توسعه نیست و باید حوزه خدمات برتر دانشگاهی، آموزش تکمیلی و گردشگری که بالاترین سطح درآمدزایی و دربرگیری شاغلان را دارد در اولویت توسعه استان قرار گیرد.

طهماسبی عنوان کرد: برنامه آمایش سرزمین استان همدان باید بازنگری شود و با کار کارشناسی مزیت نسبی، فرصت‌های توسعه از نظر اقتصادی و جغرافیایی، چالش‌ها و نارسائی‌ها رصد و شناسایی شود تا بتوان برنامه عملیاتی هدفمندی را در طول برنامه ششم توسعه متنایب با منابع و امکانات تدوین کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار