توانیابان بهزیستی توانمند می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه توانمندسازی توانیابان بهزیستی یک درصد نیز خزوجی نداشته است،گفت : خارج شدن توانیابان از چرخه بهزیستی مهمترین برنامه این سازمان است.
کد خبر: ۱۵۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 07 January 2016

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه توانمندسازی توانیابان بهزیستی یک درصد نیز خزوجی نداشته است،گفت : خارج شدن توانیابان از چرخه بهزیستی مهمترین برنامه این سازمان است.

به گزارش تسنیم ، اکبر سوری در گردهمایی مدیران تشکل‌های مردمی بهزیستی همدان اظهار داشت: مباحث توانبخشی و توانمند سازی معلولان اصل و اساس سازمان بهزیستی است و باید همه فعالیت‌ها بر این مبنا تعریف و برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: توانمند سازی فرآیندی چند جانبه، برنامه‌ریزی و هدفگذاری شده است که برنامه‌ها به صورت عملی قابل روئیت است که در این راستا ستاد توانمند سازی معلولان ایجاده شده است.

مدیرکل بهزیستی همدان تصریح کرد: با توجه به گسترش خدمات مددکاری و برنامه‌‌ریزی‌هایی که سازمان بهزیستی برگزار می‌کند این سازمان وظایف مختلفی را برعهده دارد و جامعه تحت پوشش خود را مورد حمایت همه جانبه قرار می‌دهد.

سوری گفت: تحت پوشش قرار گرفتن توانیابان کمک می‌کند برنامه‌های اجرایی برای معلولان به صورت محوری و از پیش تعیین شده اجرا شود تا بتوان کمک‌های جهت‌گیری شده به معلولان ارائه کرد.

وی اظهار کرد: برنامه نویسی و مستند سازی پروژه‌های بهزیستی یکی از اصول اساسی در این سازمان است تا برنامه‎‌های اصلی نگاشته شده و به صورت کامل اجرایی شود.

وی خروج توانیابان از چرخه بهزیستی و توانمند سازی آنها را از برنامه‌های اساسی این سازمان دانست که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیر کل بهزیستی همدان با بیان اینکه توانمندسازی توانیابان بهزیستی یک درصد نیز خزوجی نداشته، تصریح کرد: تغییر در برنامه‌های سازمانی همواره با مقاومت‌هایی همراه است و سازمان بهزیستی برای خروج از حالت سنتی به علمی باید دستخوش تغییرات شود.

سوری با بیان اینکه حرکت برنامه‌های سازمان بهزیستی به علمی یکی از نیازهای ضروری این سازمان است، گفت: یکی از بزرگترین تفاوت‌های کشورهای توسعه یافته با کشورهای در حال توسعه در دیدگاه علمی این کشورها است چرا که نگاه آنها جهانی و نگاه ما منطقه‌ای است.

وی تاکید کرد: بدون آشنایی با برنامه‌های سازمان نمی‌توان تغییری بر پیشرفت آن داشت و باید در این راستا با الگو برداری از برنامه‌های موفق اجرایی در کشور‌های موفق زمینه‌های توسعه در این سازمان را برداریم.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه هم اکنون خیلی از بخش‌ها مستند سازی ندارد و خدمات خود را مکتوب نکرده‌اند، افزود: برای دسترسی آسان به اطلاعات باید مستند سازی برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار