استاندار: هیئت‌های ورزشی گیلان از جریان‌های سیاسی فاصله بگیرند / به تنهایی وارد استانداری شدم

کد خبر: ۱۶۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 08 January 2016

روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: محمدعلی نجفی عصر امروز در دیدار با جامعه ورزشی گیلان اظهار کرد: ورزش به عنوان ابزار چندبعدی تاثیر بسیاری در بخش‌های مختلف جامعه دارد.

وی به بهره‌گیری اوقات فراغت و بخش‌های سلامت از ورزش اشاره کرد و افزود: ورزش موجب ایجاد رفاقت و رقابت در جامعه می‌شود و قانون حرف نخست و آخر را در داوری می‌زند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در میدان‌های ورزشی نظم حاکم است، تصریح کرد: انضباط ایجاد شده در زندگی اجتماعی قهرمانان، پهلوانان و استادان ورزشی در جامعه گسترش پیدا می‌کند.

نجفی احترام به حقوق دیگران و سر فرود آوردن هنگام مدال‌آوری را از ویژگی قهرمانان خواند و بیان کرد: مدال‌آوری از ویژگی قهرمانان است و هنگام کسب قهرمانی خداوند را سجده می‌کنند.

* اخلاق‌مداری بستر فعالیت‌های ورزشی

وی، اخلاق‌مداری را بستر فعالیت‌های ورزشی توصیف کرد و گفت: وجود اخلاق در گیلان موجب شده در ایجاد فضای بهبود کسب و کار در کشور رتبه نخست را کسب کنیم.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه اعتقاد بنده هرگز به ورزش سیاسی نبوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فردی سیاسی، تشکلی و حزبی هستم اما در برخورد کاری با انسان‌ها هرگز به سیاست مراجعه نکردم.

نجفی بر ضرورت دوری از استفاده از ابزار تشکلی و جناحی در امور کاری تاکید کرد و یادآور شد: نگاه مذکور را در هیئت‌های ورزشی داشتم و صلاحیت افراد باید طبق شایستگی، توان، مهارت، آزمودگی، اخلاق و تعهد در برنامه‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه رشته‌های ورزشی حاشیه امنی در جامعه ایجاد می‌کند، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای پویا و با نشاط داشته باشیم نیازمند ورزش هستیم ضمن اینکه برای دوری جستن از مواد مخدر باید به ورزش بپردازیم.

استاندار گیلان در ادامه گذر از مسیر فضای سیاسی کشور را محترم برشمرد و افزود: در کنار فعالیت‌های نظارتی نمی‌توانیم از امور سیاسی غفلت کنیم زیرا با بخش‌های تولیدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه مربوط می‌شود.

نجفی با بیان اینکه متعهد هستیم قول‌هایی که می‌دهیم عملیاتی شود، تصریح کرد: واگذاری مکان‌های ورزشی در قانون پیش‌بینی شده اما پیشنهاد ورزشکاران مبنی بر جلوگیری از واگذاری‌ها را به مرکز اعلام می‌کنیم.

وی به کاهش قیمت نفت به پایین‌تر حد نسبت به 11 سال گذشته اشاره کرد و گفت: عربستان راضی است روزانه 11 میلیون بشکه نفت تولیدی خود را زیر قیمت بفروشد اما به تولید روزانه 500 هزار بشکه نفت ایران در پسابرجام اضافه نشود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه قیمت 140 دلاری نفت اکنون کمتر از 30 دلار کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: اگر سوئیفت باز شود انقلاب مالی در اقتصاد ما اتفاق می‌افتد.

* حتی در زمان جنگ وضعیت ما به این سختی نبود

نجفی به وضعیت اختصاص اعتبارات در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: حتی در زمان جنگ وضعیت ما به این سختی نبود و باید از این دوران سخت عبور کنیم.

وی از ارتقای رتبه 23 به 17 سرانه فضای ورزشی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: امر مذکور با توجه به کمبود اعتبارات تحقق پیدا کرده است.

استاندار گیلان با تاکید بر حمایت از باشگاه‌های ورزشی در استان، بیان کرد: تا چه‌اندازه می‌توانیم به منطقه آزاد فشار آوریم و باید اعتبارات پایدار برای باشگاه‌ها ایجاد کنیم.

* تنها وارد استانداری شدم

نجفی به آغاز فعالیت مدیریتی خود در استانداری گیلان در دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: تنها وارد استانداری شدم و کسی را همراه خود نیاوردم ضمن اینکه از مدیران موفق به عنوان مشاور غیر رسمی استفاده کردم.

وی با بیان اینکه بردهای ورزشی تحول سیاسی و اجتماعی در استان و کشور ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: اندیشه برد از میدان‌های ورزشی به میدان‌های رزمی و دفاع مقدس وارد شده است.

استاندار گیلان متذکر شد: ورزش سیاسی نیست، اما سیاسیون از ورزش بهره می‌گیرند و این امر اشکالی ندارد و تمام جناح‌ها هنگام برد و شیرینی پیروزی وارد سفره می‌شوند.

نجفی با اشاره به اینکه اعتقاد دارم تمام گروه‌ها باید از سفره پیروزی‌های ورزشی متنعم شوند، تصریح کرد: تمام اندیشه‌ها و جناح‌ها هنگام جشن وارد شوند اما تخریب نکنند زیرا دولت برای چهار یا 8 سال نیست بلکه دولت را باید عصاره مردم بدانیم همانطور که مجلس را اینگونه می‌بینیم.

وی، شأن ورزشکاران را فراتر از حزب و جناح خواند و اظهار کرد: هیئت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد از جریان‌های سیاسی فاصله بگیرند و این امر را به عنوان تکلیف اداری اعلام می‌کنم.

استاندار گیلان بر ضرورت احداث دبیرخانه مدال‌آوران ورزشکار در این استان تأکید کرد و گفت: اهل کلنگ‌زنی نیستم اما آمادگی دارم مکان مذکور را در دهه فجر سال جاری کلنگ‌زنی کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار