علائم سندرم پیش از قاعدگی

یک کارشناس مامایی گفت: تغییرات خلق‌ و خو، سردرد، کمردرد و... از علائم سندرم پیش از قاعدگی است.
کد خبر: ۱۶۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 08 January 2016

یک کارشناس مامایی گفت: تغییرات خلق‌ و خو، سردرد، کمردرد و... از علائم سندرم پیش از قاعدگی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، فریبا اسدی با بیان اینکه مجموعه‌ علائم پیش از آغاز قاعدگی را سندرم پیش از قاعدگی می‌نامند، افزود: سندرم پیش از قاعدگی در دوران باروری خانم‌ها رخ می‌دهد و با علائمی مانند سردرد، کمردرد، تغییرات خلق ‌و خو، حالت تهوع و استفراغ، بی‌حوصلگی، بی‌اشتهایی و درد در ناحیه زیرشکم خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سندرم پیش از قاعدگی، سه روز پیش از آغاز خونریزی این علائم بروز می‌کند و در بیشتر افراد با آغاز خونریزی علائم تخفیف می‌یابد.

اسدی اظهار کرد: این سندرم به عنوان سندرم غیبت از کار هم شناخته می‌شود؛ چراکه فرد را از انجام فعالیت‌های روزانه‌اش باز می‌دارد.

این کارشناس مامایی گفت: در صورتی‌که این علائم پس از زایمان و یا به صورت ناگهانی رخ دهد و فرد قبلا آن را تجربه نکرده باشد، باید مورد بررسی پزشک قرار گیرد.

اسدی عنوان کرد: در صورتی‌که دردهای شکمی، کمردرد و علائم پیش از قاعدگی مربوط به بیماری کیست تخمدان و عفونت نباشد، برای درمان آن علامت درمانی را در پیش می‌گیریم.

وی افزود: کمپرس آب گرم و گرم نگهداشتن شکم و ناحیه کمر به کاهش درد آن کمک می‌کند؛ همچنین می‌توان از مسکن استامینوفن برای کاهش درد استفاده کرد.

این کارشناس مامایی توصیه کرد: خانم‌ها در زمان آغاز قاعدگی و هنگام سندرم پیش از قاعدگی باید از خوردن غذاهای نفاخ، پر ادویه، نوشابه‌های گازدار و کافئین‌دار بپرهیزند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار