تشکیل کمیته ارزیابی درکارگروه اشتغال

فرماندار همدان گفت: باید یک کمیته ارزیابی و آسیب‌‌شناسی در کارگروه اشتغال همدان تشکیل و علل ناتوانی جذب سرمایه‌گذار در آن مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۶۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 08 January 2016

فرماندار همدان گفت: باید یک کمیته ارزیابی و آسیب‌‌شناسی در کارگروه اشتغال همدان تشکیل و علل ناتوانی جذب سرمایه‌گذار در آن مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش مهر، علی تعالی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری همدان گفت: دولتی که سرشار از ذخایر نفت است و یک‌شبه قسمت هر بشکه ۱۳۲دلاری نفت آن به بشکه‌ای ۳۲دلار برسد به‌طور حتم با مشکلات مواجه خواهد شد.

وی بابیان اینکه کارگروه اشتغال از کارگروه‌های اساسی در استان و شهرستان همدان محسوب می‌شود که باید مورد اهمیت ویژه‌ای قرار گیرد، گفت: اداره کردن جامعه اعتبارات اندک کار سختی است.

تعالی با تأکید بر اینکه اشتغال در استان همدان از دغدغه‌های اساسی بوده و هست، ادامه داد: استقبال از یک طرح مشارکتی ۲۰۰ هزارنفری محال است و باید روی طرح‌های غیر مشارکتی تمرکز کرد.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه باید سعی شود باوجود کاهش قیمت نفت به‌سوی اقتصاد مقاومتی و خوداتکایی پیش رفت، گفت: دو طرح مشارکتی و غیر مشارکتی برای شهرستان همدان بسیار کم است و باید در همدان باوجود ظرفیت‌ها طرح‌های بیشتری وارد کار عملی شوند.

وی ادامه داد: در این خصوص باید دستگاه‌هایی چون سازمان فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد و جهاد کشاورزی تعامل و ارتباط بیشتری با طرح‌های مشارکتی در استان و شهرستان داشته باشند.

فرماندار همدان بابیان اینکه باید بحث روان‌سازی انجام کارها نیز مدنظر قرار گیرد تا مراجعات مردم کمتر شود، ادامه داد: باید موانع را از سر راه مردم برداریم و کارگاه‌های کوچکی که بسیج و کمیته امداد در اجرای آن‌ها موفق بوده‌اند را توسعه دهیم.

وی با طرح این سؤال که چرا در جذب سرمایه‌گذاری‌های کوچک رونق نداریم؟ گفت: مانع ایجاد کردن در کار تولیدی، موجب کندی روند جذب سرمایه در استان می‌شود.

فرماندار همدان همچنین بر ضرورت توجه به صنعت فرش همدان تأکید کرد و بابیان اینکه باید به صنعت فرش استان توجه ویژه شود، گفت: از خلأهای بی‌توجهی به صنعت فرش خیلی‌ها استفاده کردند اما باید از نیروهایی که داریم استفاده کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار