ساوجبلاغ قطب تولید توت فرنگی گلخانه‌ای کشور

کد خبر: ۱۶۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 10 January 2016


مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: ساوجبلاغ یکی از قطب‌های تولید توت فرنگی در محیط بسته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، محرم‌علی اسدزاده اظهار داشت: این شهرستان با تولید 2500 تن توت فرنگی رتبه نخست تولید این میوه را در خارج از فصل در کشور از آن خود کرده است.

وی گفت: در 41 هکتار از گلخانه‌های این شهرستان 107 واحد فعال هستند که عمده تولیدات آنان محصول توت فرنگی است که مصرف زمستانه داخل کشور را تأمین می‌کنند.

اسدزاده افزود: گلخانه‌های توت فرنگی در ساوجبلاغ برای 1200 نفر شغل مستقیم و برای 2500 نفر شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است.

وی گفت: بیشترین تولید توت فرنگی‌های ما در گلخانه‌های شهر جدید هشتگرد است که نیاز به حمایت جدی از این تولیدکنندگان و تامین آب برای آنان است که با استقرار مسکن مهر مشکل آب برای تولید دو چندان شده است.

اسدزاده افزود: استفاده از روش‌های علمی روز دنیا و برگزاری کلاس‌های مدرسه در مزرعه موجب تولید کیفی و مطلوب محصول توت فرنگی در شهرستان شده است.

وی استفاده از حشرات مفید برای کاهش آفات‌ها را در گلخانه‌های ساوجبلاغ یکی از روش‌های مدرن در تولید محصول سالم نام برد.

مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ افزود: با توجه به اقلیم ویژه آب و هوایی شهرستان و وجود دانش فنی و کشت توت فرنگی برای اولین بار در محیط بسته در کشور از سال 70 در ساوجبلاغ صدها علاقمند به این رشته توانسته‌اند علاوه بر کسب تجربه ارقام جدید، مقاوم، مجلسی و در نهایت بازار پسند را تولید و روانه بازار کنند.

مدیر جهادکشاورزی ساوجبلاغ میزان تولید در واحد سطح گلخانه‌های شهرستان در مقایسه با تولید در فضای آزاد قطب‌های تولید توت فرنگی کشور را حدود ٤برابر اعلام کرد و افزود: این در حالی است که مصرف آب در تولید محصول توت فرنگی برابر یک چهارم محیط فضای آزاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار