معاون نهضت سوادآموزی ایلام، گفت:

بیش از ۲۸ هزار نفر در استان ایلام بی سواد هستند/ سیروان در میان سایر شهرستان های استان بیشترین جذب را داشته

عباس شفیعی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان سیروان، اظهار کرد: این افراد در گروه سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال قرار دارند و هم اکنون نزدیک به ۹۲ درصد از جمعیت استان باسواد هستند درحالیکه این مقدار در سال ۵۵ تنها ۲۵ درصد بوده است.
کد خبر: ۱۶۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 15 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، معاون نهضت سوادآموزی ایلام، گفت: ۲۸ هزار و ۵۸۲ نفر بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۰ در این استان بی سواد هستند.

عباس شفیعی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان سیروان، اظهار کرد: این افراد در گروه سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال قرار دارند و هم اکنون نزدیک به ۹۲ درصد از جمعیت استان باسواد هستند درحالیکه این مقدار در سال ۵۵ تنها ۲۵ درصد بوده است.

وی، افزود: خوشبختانه درصد افراد باسواد شده استان از طریق آموزش‌های نهضت سوادآموزی از میانگین کشور بیشتر است اما می‌طلبد که همه‌ دلسوزان با شروع کردن از خانواده و محله‌ی خود در راه باسواد کردن جامعه گام بردارند.

معاون سوادآموزی آموزش ‌و پرورش ایلام یادآور شد: از زمان آغاز بکار نهضت سوادآوزی به فرمان امام خمینی (ره) تنها ۲۵ درصد جمعیت کشور باسواد بودند که این مقدار با تلاش های صورت گرفته و اهتمام مسئولان اکنون به ۹۵ درصد رسیده است.

شفیعی تاکید کرد: کسانیکه سن آن‌ها بین ۱۰ تا ۴۹ سال و دارای سواد کلاس اول و دوم ابتدایی بوده و ترک تحصیل‌کرده‌اند تحت عنوان دوره‌های سوادآموزی آموزش می‌بینند و مدت آموزش در این دوره ۴۰۰ ساعت است و بین سه تا چهار ماه طول می‌کشد و پس از پایان دوره آموزش و شرکت در امتحانات و دریافت قبولی مدرک معادل کلاس سوم ابتدایی دریافت می‌کنند.

وی، از پرداخت شش میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال به آموزشیاران نهضت سوادآموزی در استان خبر داد و یادآور شد:‌ به آموزشیاران دوره های سوادآموزی به ازای هر نفر شش میلیون و ۷۰۰ هزار ریال پرداخت می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش ‌و پرورش ایلام، گفت: سیروان در میان سایر شهرستان های استان بیشترین جذب را نسبت به میزان ابلاغ داشته و عملکرد مسئولان در بحث سوادآموزی ۱۴۷ درصد است.

وی، خاطرنشان کرد: اطلاعات افرادی که در آموزش ‌و پرورش مدرک تحصیلی گرفته‌اند در سامانه‌ی سوادآموزی مشخص و ثبت‌شده و این سامانه به ۳۵ سامانه دیگر در کشور وصل بوده و درصد خطا در این سامانه اطلاعاتی صفر است./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
آقای شفیعی محض اطلاع حضرتعالی بگم خدمتتون 95 درصد از افرادی که با سواد کردی خودشان خبر ندارند به جای اسمشان از روستاهای استانهای همجوار آدم میارن و قلمبه قلمبه پول به جیب میزنن- کلاسی هم در کار نیست هر وقت شما و دست اندر کارانت بیان بازدید بهشان ازلاع میدن و 4-5 تا کدبانو بی اطلاع از همه چیز میارن سر کلاس و بند خداها بهشان میگن اگه ازت پرسیدبگو من کی هستم . ضمنا یکسری افراد زور گو که تو ادارات آدم دارن هر ساله کلاسها را میبرن و برا شان عادت شده چه کلاس اجرا کنند و چه نکنند پول میره تو جیبشان -البته یک کم هم خودشان میبرند-کمی بیشتر دقت کنید -شما مدیون هستید اون دنیا این آمار ارقام دروغین بد جوری یقه شما را میگیرند
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار