وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک:

روابط ایران و چک بر اساس احترام متقابل خواهد بود

وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک هم در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در تبریز، خاطرنشان کرد: بعد از اجرای برجام و برداشته شدن تحریم‌ها، بهترین زمان برای همکاری ما با ایران است.
کد خبر: ۱۶۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 19 January 2016
یان ملادک با اشاره به شاخص‌های اقتصادی جمهوری چک، از روند رو به رشد اقتصاد این کشور خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران و شرکت‌های جمهوری چک به دنبال یافتن بازارهای جدید هستند.

وی با بیان این که حجم مبادلات تجاری ایران و چک در حال حاضر بین 30 تا 40 میلیون دلار است، افزود: این رقم بسیار کم است و باید در حداقل زمان به بیش از ده برابر برسد.

ملادک با اشاره به تولید سالانه 1.3 میلیون خودروی شخصی و انواع اتوبوس، لوکوموتیو و واگن در جمهوری چک، آمادگی این کشور را برای تولید مشترک این محصولات با ایران و آذربایجان شرقی اعلام کرد.

وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک با اشاره به همکاری‌های خوب این کشور با جمهوری آذربایجان، گفت: دلیلی نمی‌بینیم که حجم همکاری ما با ایران پایین باشد.

وی از حمایت دولت جمهوری چک از حضور سرمایه‌گذاران این کشور در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تصویب موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مجلس ایران، زمینه برای توسعه همکاری‌های بیشتر فراهم شود.

ملادک همچنین با اشاره به تشکیل اتاق تجارت جمهوری چک در تهران، این امر را بستر مناسبی برای افزایش مراودات اقتصادی دو کشور دانست و گفت: مطمئنا این مراودات به نفع دو طرف است و از طرف دولت چک قول می‌دهم که روابط حسنه‌ای بر اساس احترام متقابل بین دو کشور ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار