نرخ‌گذاری غیرقانونی تاسیسات گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری توسط نهادهای مختلف اعم از اتحادیه‌ها و جوامع هتل‌داری غیرقانونی است.
کد خبر: ۱۶۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 20 January 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی با اشاره به اینکه ورود تشکل‌های غیردولتی به مقوله نرخ گذاری تاسیسات گردشگری بر اساس قوانین و مقررات موجود، فاقد وجاهت قانونی است گفت: این تشکل‌ها به دنبال منافع صاحبان و بهره برداران تاسیسات گردشگری نبوده و به دنبال منافع افراد خاص هستند از این رو قانون گذار نرخ‌گذاری را بر عهده سازمان میراث فرهنگی گذاشته است.

وی افزود: نرخ اعلام شده از سوی سازمان را فقط یک مهر اتحادیه یا جامعه می‌زنند و در قبال آن مبالغ هنگفتی را از واحدهای گردشگری اخذ می‌کنند که این کار نوعی اجحاف در حق بهره برداران تاسیسات گردشگری است.

وی با بیان اینکه افزایش سطح کیفی خدمات در هتل‌ها و اماکن اقامتی از سیاست‌های اصلی سازمان میراث فرهنگی است گفت: طرح تطبیق استانداردهای فنی و کیفی به عنوان یک طرح ملی با همکاری بخش‌های غیردولتی و شرکت‌های مشاور در دستور کار جدی این سازمان قرار گرفته است و در استان قم نیز در حال پیگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: موضوع نرخ گذاری یکی از ابزارهای تشویقی صاحبان تاسیسات گردشگری برای استانداردسازی و ارتقای کیفیت خدمات است که مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: به خاطر شرایط موجود کشور و نبود تناسب میان عرضه و تقاضا، آزادسازی نرخ در تاسیسات گردشگری و یا واگذاری آن به بخش غیردولتی عملا بحران زاست بنا بر این باید در این زمینه سیاست‌های کلی سازمان میراث فرهنگی در نظر گرفته شود.

رضایی با اشاره به بالا بودن قیمت بسته‌های سفر در ایران نسبت به کشورهای منطقه گفت: با در نظر گرفتن کیفیت خدمات و استانداردهای موجود، حفظ قیمت‌ها و عدم افزایش آن به ویژه با توجه به کاهش محسوس رکود در کشور، سیاست‌های نرخ گذاری تاسیسات گردشگری عملا به نفع خود صاحبان این تاسیسات است که در توسعه و رونق گردشگری داخلی هدف گذاری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: طبق آمار به طور متوسط هزینه‌های اقامت 60 درصد قیمت یک بسته سفر را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه سطح خدمات باید در قم ارتقا پیدا کند گفت: حضور زائران خارجی و داخلی ظرفیتی برای استان قم است بنا بر این باید سطح خدمات اقامتی، رفاهی و پذیرایی در شأن زائران ارائه شود و در همین راستا بحث نرخ گذاری و نظارت بر تاسیسات گردشگری در استان قم به صورت جدی در حال اجرا است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار