گنجنامه تحت مدیریت شهرداری برود

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه گنجنامه هویت شهر همدان است، گفت: قرار گرفتن گنجنامه در محدوده خارج از شهر یک مصوبه اشتباه است و باید به مدیریت شهرداری بازگردد.
کد خبر: ۱۶۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 24 January 2016
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه گنجنامه هویت شهر همدان است، گفت: قرار گرفتن گنجنامه در محدوده خارج از شهر یک مصوبه اشتباه است و باید به مدیریت شهرداری بازگردد.

به گزارش فارس،محمد تبریزی با اشاره به اینکه بر اساس یک مصوبه اشتباه گنجنامه در محدوده شهر قرار ندارد، اظهار کرد: گنجنامه باید تحت نظارت و مدیریت شهرداری اداره شود.

وی با بیان اینکه چندین دستگاه‌ و نهاد مختلف در بحث مدیریت گنجنامه دخیل هستند، افزود: این شکل مدیریت جوابگو نیست، چراکه مدیریت و رسیدگی به هر قسمت از گنجنامه با یک دستگاه است، مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص اینکه گنجنامه خارج از محدوده شهری است باید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‎گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه متولی واحد و منسجمی برای اداره گنجنامه وجود ندارد، گفت: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و ساماندهی دست‌فروشان بر عهده شهرداری، مدیریت مجموعه تاریخی و گردشگری با میراث فرهنگی و بحث جاده و راه نیز با راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه گنجنامه هویت شهر همدان است، اظهار کرد: منطقه گنجنامه حساسیت ویژه‎ای دارد و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، استاندار همدان تأکید بسیاری بر حوزه گردشگری دارد اما با وجود تأکید استاندار، همدلی و وفاق بین دستگاه‌های مختلف برای رسیدگی به حوزه گردشگری در همدان دیده نمی‌شود.

تبریزی افزود: در حوزه گردشگری و در منطقه گنجنامه به‌هم‌ریختگی دیده می‎شود که با مدیریت واحد و هماهنگ قابل حل است، حمایت جدی از سوی دستگاه‎های متولی در بحث سرمایه‎گذاری در حوزه گردشگری در همدان وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‎گذار نیازمند حمایت و امنیت است، گفت: در همین راستا از سوی شورای شهر برای ساخت هتل در همدان تخفیف‎هایی مصوب شده است، در راستای حمایت از سرمایه‎گذار باید زمین مناسب واگذار شود و پرداخت تسهیلات کم‎بهره به سرمایه‎گذار نیز باید مورد توجه باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‎گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه برای ماندگاری مسافر در همدان باید اوقات فراغت مسافر پر شود، گفت: ساخت و راه‎اندازی مراکز خرید، اماکن اقامتی مناسب و وجود برنامه‎های فرهنگی و بانشاط می‎تواند موجب ماندگاری مسافر در همدان شود.

تبریزی خواستار ساماندهی کارتن به دستان در ورودی‌های شهر شد و بیان کرد: می‎توان این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد و با ساماندهی کارتن‎به‌دستان باید شأن مسافران لحاظ شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار