اعزام تیم المپیاد به مسابقات ملی مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان همدان گفت: تیم المپیاد استان همدان در 12 رشته به شانزدهمین مسابقات ملی مهارت مرحله کشوری اعزام می‎شود.
کد خبر: ۱۶۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 25 January 2016
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان همدان گفت: تیم المپیاد استان همدان در 12 رشته به شانزدهمین مسابقات ملی مهارت مرحله کشوری اعزام می‎شود.

به گزارش فارس،علیرضا مهرابی از آمادگی اعزام تیم المپیاد استان همدان به شانزدهمین مسابقات ملی مهارت خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور انجام می‎شود.

وی گفت: در سال جاری استان همدان در 12 رشته آجرچینی، کاشیکاری دیوار و کف، تراش CNC، فناوری اطلاعات، فناوری اتومبیل، اتصالات، تاسیسات الکتریکی، تبرید و تهویه، رباتیک، طراحی فضای سبز، فناوری مد، لوله‎کشی و گرمایشی در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان همدان اضافه کرد: شرکت‎کنندگان به همراه مربیانی از برگزیدگان مهارتی و کارشناسان همراهاز 11 بهمن ماه برای شرکت در مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت به محل برگزاری این مسابقات در مرکز تربیت مربی کرج اعزام می‎شوند.

وی برگزاری مسابقات ملی مهارت را باعث شکوفایی خلاقیت و استعدادهای مهارت‎آموزان دانست و گفت: به طور حتم رفع نواقص کاری و بهره‎گیری از دانش روز را می‎توان از نتایج این مسابقات عنوان کرد.

مهرابی با تأکید بر لزوم توجه به فنی و حرفه‎ای در جامعه، آن را یکی از نیازهای روز خواند و خواستار توجه به این مهم از سوی افراد و متولیان امر شد.

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از دغدغه‎های اصلی مردم است، خاطرنشان کرد: به طور حتم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با آموختن یک مهارت، بهتر می‎توانند نسبت به ایجاد اشتغال اقدام کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان همدان، کارآفرینی و مهارت‎آموزی را بستر کاهش مشکل بیکاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر اکثر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به سمت مدرک‌گرایی سوق یافته‎اند در صورتی که با این وضعیت نمی‎توان راه به جایی برد.

وی در پایان سخنانش از انعقاد تفاهمنامه‎های آموزشی با ادارات و دانشگاه‌ها به منظور توسعه آموزش‌های مهارتی بین افراد به ویژه جوانان خبر داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار