فرماندار چالوس:

دستگاه‌های اجرایی برای ورود مسافران نوروزی آماده باشند

فرماندار چالوس بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای حضور مسافران نوروزی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۶۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 26 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمد‌ناصر زندی در جلسه ستاد خدماتسفر این شهرستان که در فرمانداری تشکیل شد، با اشاره به از تشکیل کمیته 10 گانه برای ستاد تسهیلات خدمات سفر دراين شهرستان اظهار كرد: چالوس به‌دلیل اینکه در ورودی استان مازندران قرار دارد و هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر و مسافر به این منطقه است بنابراین آمادگی همه‌جانبه تمام دستگا‌ه‌های متولی ستاد خدمات سفر چالوس در این ایام ضرورت دارد.

وي با بيان اينكه در آستانه تعطیلات نوروزی و با حضور مسافران و گردشگران پیک توریست را در این شهر شاهد خواهیم بود، افزود: شهرداری‌ها وظیفه دارند تا علاوه بر زیباسازی و پاک‌سازی معابر، رفع مشکلات روشنایی معابر و تامین امکانات سرویس‌های بهداشتی داخل شهر اقدامات اساسی را در مورد شیوه جمع‌آوری به ‌موقع زباله نیز انجام دهند.

فرماندار چالوس با تاکید بر اینکه بخشداران و دهیاران باید در زمینه بهسازی و آماده‌سازی روستاها به‌ویژه روستاهایی که در مسیر اصلی قرار دارند اقدامات خوبی را انجام دهند، تصریح کرد: هتل‌ها و واحدهای پذیرایی داخل شهری و بین‌راهی آمادگی كامل داشته باشند واداره صنعت، معدن و تجارت نیز موظف است تا بر نرخ‌های اجناس و بازار نظارت داشته باشد و اداره تعزیرات نیز با جرایم برخورد جدی کند.

زندی خاطرنشان كرد: کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات خدمات سفر چالوس نیز با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نظر دارد تا کتابچه‌ مخصوص اطلاعات و آمار مربوط به معرفی جاذبه‌های گردشگری، اماکن پذیرایی، هتل‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و نیز پیام‌های برخی از دستگاه‌های اجرایی را چاپ کرده و در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهند.

وی با تاكيد بر تامین مایحتاج ضروری مردم از سویجهاد کشاورزی، ابراز کرد: با توجه به مصارف اقلامی مانند میوه و مواد پروتئینی که در شب عید مصرف بالایی دارد اداره جهاد کشاورزی باید در این زمینه نظارت دقیق داشته باشد.

فرماندار چالوس بر تجهيز بيمارستان‌ها بر پزشكان مجرب و متخصص يادآور شد:شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز باید اکیپ‌هایی را برای خدمات درمانی و بهداشتی مختص مسافران و گردشگران داشته باشد و در آمادگي كامل باشند.

زندی تجهیز درمانگاه هلال‌احمر به پزشک و اقلام دارویی را برای رفاه حال مسافران ضروری خواند و ادامه داد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز باید در مورد سامان‌دهی افراد تابلو به‌دست کنار جاده‌ها و معابر فکر جدی اتخاذ کرده و با استقرار کیوسک‌هایی به ارایه اماکن اقامتی و استراحتی برای مسافران اقدام کند.

وي خواستار کنترل و نظارت بر حمل و نقل و ترمینال‌ها از سوی سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها نیز شد و گفت: نیروی انتظامی، پلیس راهور و راه و شهرسازی نیز باید تجهیزات لازم را در مورد اقدامات امنیتی، انتظامی و ترافیکی به‌درستی فراهم کنند.

فرماندار چالوس در پايان بر آماده‌باش کامل اورژانس 115 در ایام تعطیلات نوروزی تاكيد كرد و گفت: اگر چه تعداد 4 واحد خودروی آمبولانس در چهار مرکز ولی‌آباد، مجلار، دونا و مرزن‌آباد مستقر استاما باید این تعداد را به‌دلیل حجم بالای مسافران و گردشگران و ترافیکی که در جاده ایجاد می‌شود افزایش داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار