مردم نیازمندآموزش در بهداشت

معاون فنی مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه به ازای هر ۲۰ تا ۵۰ خانوار یک رابط بهداشتی در جامعه نیاز است، گفت: مراقبین بهداشتی باید آموزش‌های لازم را به مردم انتقال دهند.
کد خبر: ۱۷۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 29 January 2016

 معاون فنی مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه به ازای هر ۲۰ تا ۵۰ خانوار یک رابط بهداشتی در جامعه نیاز است، گفت: مراقبین بهداشتی باید آموزش‌های لازم را به مردم انتقال دهند.

به گزارش مهر، ابراهیم قلیچ‌خانی در مراسم تجلیل از داوطلبان سلامت همدان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی هر کشور و خانواده‌ای توجه به سلامتی است، گفت: اگر جامعه به سلامتی نرسد به موفقیت نیز نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه انسان محور توسعه پایدار است و اگر انسان سالم تربیت شود پایداری و توسعه جامعه نهادینه خواهد شد، به اهمیت خود مراقبتی اشاره و عنوان کرد: با خود مراقبتی ۶۰ درصد مراجعات به پزشک کمتر خواهد شد و اگر افراد به سلامت خود اهمیت دهند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از تحقق سلامتی به عهده وزارت بهداشت بوده اما ۷۵ درصد آن از طریق مشارکت سازمان‌های دیگر امکان‌پذیر است، افزود: ۲۵ درصد تضمین سلامتی از اختیار سازمان‌ها ساقط است و به بحث ژنتیک، مسائل عاطفی و دیگر موارد برمی‌گردد اما ۵۰ درصد آن با همکاری سایر نهادها محقق می‌شود.

قلیچ‌خانی با بیان اینکه به ازای هر ۲۰ تا ۵۰ خانوار یک رابط بهداشتی در جامعه نیاز است، گفت: اطلاع‌رسانی و دادن آگاهی‌های لازم بار مراجعات به مراکز بهداشتی را کم خواهد کرد.

معاون فنی مرکز بهداشت همدان با اهمیت به انتقال اطلاعات به جامعه در راستای افزایش سواد بهداشتی، عنوان کرد: در سال‌های گذشته سیاستمداران با اقدامات اثرگذار بسیاری از مشکلات از جمله بیماری‌های واگیر نظیر سیاه سرفه، دیفتری، فلج اطفال را کنترل کردند اما امروز جامعه مسیرش تغییر یافته و به سمت بیماری‌های غیرواگیر پیش می‌رود که نیاز به اطلاع‌رسانی و پیشگیری است.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکلات جامعه در بحث بیماری سرطان، دخانیات، بی تحرکی و بیماری‌های قلبی و عروقی است چرا که بروز برخی از بیماری‌های غیرواگیر زمان طولانی را طی می کند و در نتیجه زندگی انسان را مختل خواهد کرد، افزود: باید آگاهی نسبت به مضرات مصرف نمک، چربی، قند و دخانیات مورد توجه باشد.

قلیچ‌خانی با بیان اینکه ایران به عنوان عضو سازمان جهانی بهداشت تعهد دارد بیماری‌ غیرواگیر را در جامعه کاهش دهد، گفت: دولت تعهد کرده تا ۱۰ سال آینده ۲۵ درصد از مرگ مردان ۳۰ تا ۶۰ سال را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه به دنبال کاهش مصرف نمک از سفره‌ها هستیم و باید افزایش فعالیت و تحرکات بدنی مورد توجه قرار گیرد، افزود: از ۲۵ بهمن کمپینی در راستای آگاهی مردم نسبت به کاهش مصرف روغن راه‌اندازی خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار