بخشدار مرکزی قائم‌شهر

فقدان مدیریت مناسب زباله در روستاها

بخشدار مرکزی قائم‌شهر گفت:مدیریت مناسب زباله در روستاها وجود ندارد.
کد خبر: ۱۷۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 30 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمد حسین عمویی در جلسه پسماند که در فرمانداری قائم‌شهر برگزار شد با بیان اینکه از راه حل هایی که برای حل مشکل زباله ها و پسماند وجود دارد نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی است،اظهار کرد: وقتی افراد بدانند رها شدن زباله هم مضراتی می تواند رقم زند هرگز به انجام این کار راضی نخواهند شد.

وی با اشاره به نقش دهیاران در حفاظت از محیط زیست روستا، افزود: به منظور ارتقای این توانمندی دهیاران دوره های آموزشی تخصصی در بخش های مختلف به ویژه در مدیریت پسماند در برنامه قرار دهند.

عمویی با بیان اینکه بیش از 50 درصد زباله‌های تولیدی در روستاها قابل بازیافت و تبدیل شدن به کمپوست است، خاطر نشان کرد: با آموزش روش‌های بازیافت و می توانیم ضمن جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی و تأمین فضایی سالم برای ساکنان روستا در تولید محصولات کشاورزی استفاده کنند.

بخشدار قائم‌شهر تصریح کرد: آمارها نشان از روزانه 10 هزار تن زباله تجاری در بیش از 32 هزار روستای کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل فقدان وضعیت مطلوب در زمینه مدیریت زباله، اثرات سوء و زیان باری به وجود آمده است، ایراز کرد: در برخی از روستاها جمع آوری فضولات حیوانی به شیوه های غیربهداشتی انجام می گیرد.

عمویی ادامه داد: تلنبار فضولات حیوانی در خانه‌ها ومعابر در سطح روستا علاوه بر ایجاد مناظر زشت و بوی نامطبوع محل مناسبی برای رشد و نمو حشرات موذی می شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه به دهیاران دستور برخورد با کسانی که نسبت به تلنبار کردن فضولات دامی اقدام می‌کنند داده شده است، عنوان کرد: آموزش خانواده‌ها از راه‌های مناسب برای پراکنده نشدن پسماندها در روستاها است.

وی با بیان اینکه در علم امروز شیوه‌های دفع و بازیافت پسماند بهبود یافت و مدیریت پسماند به صورت کارآمد صورت می گیرد، گفت: زباله دیگر معظل نیست ولی متأسفانه شاهد این هستیم که به دلیل عدم اجرای طرح های تفکیک و شیوه سنتی جمع آوری زباله روزانه میلیون ها ریال صرف جمع آوری زباله می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار