معاون استاندار خراسان جنوبی:

نامزدهای انتخابات الگویی برای قانون‌مداری باشن

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: نامزدهای انتخابات که قرار است خود به مجلس راه پیدا و قانون‌گذاری کنند باید الگویی برای قانون‌مداری باشند.
کد خبر: ۱۷۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴ 11 February 2016
 محمد حسینی  در جلسه شورای اداری شهرستان فردوس، اظهار داشت: رهبری هوشمندانه امام(ره)، دین به عنوان روح حاکم بر حرکت انقلاب و مردم سه اصل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: بر اساس سخنان امام(ره)، استقلال کشور، مردم، تدین و پایبندی به مبانی اسلام، رفع فقر و توجه به مردم از خطوط اصلی انقلاب است و از ترکیب این اصول، هندسه انقلاب به دست می‌آید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی خطاب به برخی از مسئولان تصریح کرد: باید از خوداجتهادی، نظرات و تعلقات شخصی، کج فهمی‌ها و کج‌روی‌ها دست برداشت، چراکه هر اقدام یا سخنی که بخش کوچکی از ملت را از انقلاب جدا کند، ظلم به امام و شهداست بنابراین باید بطور جدی به این مسائل توجه شود.

حسینی با اشاره به برجام، یادآور شد: دشمنی که امروز با او توافق می‌شود و تحریم ظالمانه را برمی‌دارد به ما صدقه نمی‌دهد بلکه این حق ما است که از ما گرفته شده بود و ما داریم آن را برمی‌گردانیم.

وی با اشاره به اینکه گفتمان جامعه و رفتار اجتماعی و سیاسی ما باید گفتمان عقلانی باشد، گفت: با نتیجه گرفتن برجام نباید احساس غرور به ما دست بدهد و گمان کنیم که در اوج هستیم بلکه بهتر از آنچه رخ داده است هم می‌تواند باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی خطاب به مسئولان شهرستان فردوس افزود: باید در سلامت انتخابات بسیار مراقبت کرد و از بیت‌المال که یک امانت در اختیار است به نفع شخص خاصی از نامزدهای انتخابات استفاده نشود.

حسینی تصریح کرد: امروز کوچک‌ترین حرکات جمعی ما زیر ذره‌بین جهانیان قرار دارد و ملت‌ها مایلند بدانند ایران پس از رفع تحریم‌ها و تعامل با کشورهای جهان نسبت به گذشته چگونه رفتار می‌کند.

وی یادآور شد: انتظار ما از نامزدهای انتخابات این است که طرفداران و حامیان خود را راهنمایی و ارشاد کنند و فضا را برای برگزاری انتخاباتی سالم در فضایی آرام فراهم سازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از نامزدهای انتخابات خواست که آستانه تحمل خود را بالا ببرند و از «من»ها خارج شوند و به  واژه «ما» بپیوندند.

فرماندار فردوس نیز با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک حادثه داخلی برای تغییر رژیم سیاسی نبود، گفت: همان‌طور که بسیاری از دولت مردان غربی اذعان داشتند انقلاب اسلامی ایران یک زلزله ویران‌گر برای جهان غرب بود و پیام انقلاب اسلامی نیز ماهیت فرهنگی مبتنی بر اندیشه دینی و ارزش‌های معنوی است.

محمدرضا رجبی‌مقدم افزود: نهضتی که در 22 بهمن57 به پیروزی رسید امروز برای بسیاری از بلاد جهان، چراغ راه زندگی است و بسیاری از آزادمردان جهان از انقلاب اسلامی ایران الهام می‌گیرند.

* به تخلفات انتخاباتی بدون نوبت رسیدگی می‌شود‌

وی تصریح کرد: برگزاری پنج انتخابات در یک سال، کار بسیار دشواری است که در مخیله خیلی از افراد نمی‌گنجد ولی در ایران اسلامی یک سال پس از پیروزی انقلاب، در سال 1358 تعداد پنج انتخابات رفراندوم جمهوری اسلامی، خبرگان رهبری، قانون اساسی، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

فرماندار فردوس با اشاره به ماده 77 قانون انتخابات، یادآور شد: بر اساس این قانون همه مدیران و ادارات و مؤسسات دولتی باید تمام امکانات و نیروی انسانی خود را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در اختیار فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها قرار دهند که البته برخی از ادارات شهرستان تاکنون این کار را نکرده‌اند و تا روز یک‌شنبه 25 بهمن‌ماه مهلت دارند فهرست امکانات اداری خود را به فرمانداری ارائه دهند.

رئیس دادگستری شهرستان فردوس نیز از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در این شهرستان خبر داد و گفت: شعب ویژه‌ای در دادگاه و دادسرا نیز تشکیل و تمام تخلفات انتخاباتی در شهرستان رصد و بدون نوبت رسیدگی می‌شود.

حسین گل‌محمدی افزود: شبکه‌های اجتماعی نیز رصد می‌شود و در این گروه‌ها نیز هرگونه تخلف یا جرمی به وقوع بپیوندد مدیر گروه باید پاسخگو باشد.

وی از مسئولان خواست تا زمینه ساز حضور گسترده مردم در انتخابات باشند و با رعایت اصل بی‌طرفی از جایگاه خود له یا علیه کاندیدای خاصی استفاده نکنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار