ماهی های نوروزی رادررودخانه رها نکنید

رییس اداره محیط زیست شهرستان همدان از شهروندان خواست که ماهیان قرمز نوروزی را در رودخانه و سدها رها نکنند.
کد خبر: ۱۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 02 April 2015

رییس اداره محیط زیست شهرستان همدان از شهروندان خواست که ماهیان قرمز نوروزی را در رودخانه و سدها رها نکنند.

به گزارش ایرنا؛ بهاره نوری صفا  افزود: ماهی های قرمز حامل انواع بیماریهای انگلی هستند که در صورت رها سازی آنها در آب رودخانه و سدها زمینه انتشار بیماری و آلودگی ها و مرگ و میر سایر ماهی ها فراهم می شود.

وی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از رها سازی ماهی بعد از تعطیلات نوروزی در رودخانه ها و دریاچه های پشت سدها تیم های سیاری برای جمع آوری ماهی های نوروزی در روز انس با طبیعت فعال می شوند.

وی گفت: توانایی بالای ماهی قرمز برای سازگاری با محیط موجب تکثیر این گونه جانوری و در ادامه خوردن غذای ماهیان بومی می شود که این امر موجب کاهش غذا و مرگ و میر ماهیان می شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت تمایل به رهاسازی ماهی های نوروز این کار را در استخرها و یا حوضچه هایی که ارتباطی با رودخانه ها و سدها ندارد، انجام دهند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان همدان اضافه کرد: همچنین می توانند ماهی های قرمز خود را در روز طبیعت به گشت سیار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در سطح بوستان ها حضور دارند تحویل دهند .

نوری صفا گفت: همچنین شهروندان می توانند با تماسا با شماره 34235575 تلفن تماس ومکان استقرار خود را برای اعزام تیم جمع آوری ماهی های قرمز اعلام کنند.

ماهی قرمز با نام علمی Carassius auratus auratus ، که به نام های ماهی طلایی، ماهی گلی، ماهی حوض نیز خوانده می شود، گونه ای ماهی از سرده کپورچه ها است که این ماهی همه چیزخوار و زیستگاه اصلی آن معمولا در سیبری و جنوب شرقی آسیا است.

39 گونه ماهی تاکنون در همدان شناسایی شده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
این خانم رییس نگفتن ماهی قرمزا رو خوردشون کجا می برن؟!!!!!!!!!!!
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار