فرماندار ساری

تخریب انتخاباتی در فضای مجازی رصد و کنترل شود

فرماندار شهرستان ساری بر کنترل و رصد فضای مجازی برای جلوگیری از هرگونه تخلف و توهین در تبلیغات انتخابات تاکید کرد.
کد خبر: ۱۸۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 13 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، احمد حسین زادگان در نشستی را با کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساری به زمان اندک باقی مانده به آغاز تبلیغات انتخابات مجلس اشاره و گفت : دسترسی به فضای مجازی اکنون به گونه ای است که حتی در روستاهای دور افتاده هم مردم به نوعی از اینترنت و فضای مجازی برخوردارند و این بهترین فرصت تبلیغات انتخاباتی است و متاسفانه با توجه به اینکه در این فضا مدت ها بر خلاف قانون تبلیغات انتخاباتی را کاندیداها شروع کردند ،لازم است این فضا کنترل و رصد گردد تا ازهرگونه تخلف ،تخریب و توهین و افترا جلوگیری شود .


وی هم چنین افزود : گروه های مختلف در فضای مجازی با بیان مطالب غیر واقعی تنش و تحرکاتی را در جوانان ایجاد می نمایند که باید توسط کاندیداها کنترل گردد تا بر خورد قهری و انتظامی صورت نگیرد .


حسین زادگان گفت : تخریب ،افترا،درگیری و تنش زیبنده نظام و حتی کاندیداها هم نیست .


رئیس مرکز حوزه انتخابیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان های ساری و میاندروددر ادامه تاکید نمود : هواداران همه تلاش خود را برای ایجاد فضای سالم و شفاف برای کاندیدای خود بنمایند.


حسین زادگان خطاب به هواداران کاندایداها افزود : در فضاهای مجازی با هر فرد بدون هویتی که هیچ اطلاعاتی از وی در دسترس ندارید ، وارد بحث نشوید ، بیشتر اوقات سکوت و صبر خود بهترین پاسخ هست، در برخورد با انتقادها صبر داشته باشید و اجازه دهید پاسخ به ادعاها از سوی خود کاندیدا یا حداقل توسط افراد آگاه و نزدیک به کاندیدا صورت گیرد.


به گزارش روابط عمومی و کمیته اطلاع رسانی حوزه انتخابیه شهرستان ساری و میاندرود حسین زادگان در ادامه تصریح نمود : انتخابات از وقایع مهم کشور بوده که زمینه ساز حماسه سیاسی است و مشارکت ،حضور حداکثری و نمایش قدرت ، اقتدار نظام است .


حسین زادگان با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه ساری و میاندرود خوشبختانه کاندیداها از گروه ها و سلایق مختلف هستند،افزود : مردم منطقه به طیف ها و گروه های مختلف گرایش دارند و این فرصت خوبی است تا مردم ما آگاهانه و عالمانه کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب نمایند .


وی با اعلام اینکه شورای نگهبان ،هیات نظارت و اجرایی به انتخاباتی سالم و مشارکت حداکثری تاکید دارند ،افزود :کسانی که برای مسند قانون ،رقابت می کنند ،قانون گریزنیستند و در راستای انتخابات آرام و قانونمند و حضور حداکثری حرکت می کنند .


فرماندار مرکزاستان مازندران با تاکید بر اینکه رقابت سالم نیازمند فضایی بدور از بداخلاقی، تحقیر، توهین و تخریب می باشد،خاطر نشان کرد : نامزدهای انتخاباتی به تناسب برنامه هایی که ارائه می دهند و یا تشریح سوابق و عملکرد خود پا به عرصه رقابت انتخاباتی می گذارند، مردم نیز با شناخت و آگاهی لازم از روی برنامه و عملکرد نامزد ها سرنوشت چهار ساله شهر خود را رقم می زنند.


فرماندار ساری با بیان اینکه اولویت مسئولین برگزار کننده مرقانون است ،افزود : برای تبلیغات انتخابات نباید از امکانات دولتی و بیت المال استفاده کرد وهیچ شرکت، نهاد، اداره و سازمانی و یا بخش های مرتبط به دولت حق ندارند از امکانات دولتی و بیت المال له و علیه کاندیداتورها استفاده کنند.


حسین زادگان برتبلیغات سالم و شورآفرین وآگاهی دهنده تاکید کرد و ابراز داشت : سیستم بازرسی ،هیات اجرایی ،بازرس های ویژه با اشراف کامل بر تبلیغات کاندیداها نظارت داشته تا کمترین تخلف و سوء استفاده انتخاباتی صورت نگیرد .


فرماندار مرکز استان مازندران از همه کاندیداها خواست در تبلیغات انتخاباتی خود تنها فضیلت های شخصی خود را بگویند و در جهت وحدت عمل کنند و دست به تخریب، اهانت، خصومت و اختلاف نزنند.


وی ادامه داد: در عرصه انتخابات همه آحاد جامعه اعم از مسئولان نظارتی، کاندیداها و هواداران آنان باید قانونی حرکت کنند و فضای انتخابات را آرام و امن و در عین حال پرشور کنند.


حسین زادگان با بیان اینکه دشمنان سعی در مسموم سازی فضای انتخاباتی دارند،خاطر نشان کرد :در صدد جریان سازی و تخریب، توهین و ترور شخصیتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی نباشید و مایه خرسندی دشمنان نگردید.


رئیس مرکز حوزه انتخابیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان های ساری و میاندرود به شور انتخاباتی طرفداران کاندیدا اشاره کرد و گفت : مردم سخنان ،رفتار، برخورد و همه چیزهایی که از یک هوادار می بینند را به حساب آن کاندیدا می گذارند. لذا ضروری است که هوادارن واقعی هر کاندیدا ضمن رعایت انصاف ، به معرفی کاندیدای خود بپردازند .


وی با تاکید بر اینکه تخریب نامزدهای انتخاباتی بازی با شعور مردم است،خاطرنشان کرد :کاندیدا ها ازطرفداران و هواداران خود بخواهند به دور از هرگونه تخریب و شائبه آفرینی فضا را برای خود آنها مهیا سازند نه این که با ورود به فضاهای متشنج از پیش طراحی شده و درگیری با افراد مختلف و در نهایت استفاده از واژه های نامناسب و درگیری ، ناخواسته به کاندیدا خود ضربه بزنند .


وی با ابراز نارضایتی از وعده های غیرعملی برخی کاندیداها در عرصه تبلیغات انتخابات، تصریح کرد:متاسفانه بعضی از کاندیداها در سخنرانی ها وداغتر نمودن فضای تبلیغاتی خود مسئله بازگشت میاندرود و تقسیمات شهری را مطرح می کنند ،لذا کاندیدا از ایجاد ذهنیت منفی به نظام پرهیز نمایند چون اینگونه اعمال در حد و وظایف نمایندگان نیست .


حسین زادگان هم چنین به انتشارغیرقانونی اطلاعیه و اعلامیه هایی که اقدامات مسئولین کشوری و شهرستانی را محکوم کردند،اشاره کرد وبا اعلام اینکه این موارد تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند ، افزود : تخریب چهره های انتخاباتی که هر کدام سال ها در مسئولیت ها و سمت های مختلف خدمتگزار مردم بودند و برای رشد و تعالی شهرستان قدمی در خور حد و توان خود برداشته اند به هیچ عنوان کار شایسته و پسندیده ای نیست چرا که همه آنان محترم هستند و هرکدام در بین مردم جایگاه و محبوبیت خاص خود را دارند و تخریب آن ها به معنی توهین به شعور و فهم این مردم بزرگوار می باشد که در هر انتخاباتی با جان و دل پای صندوق های رای می روند .


فرماندار ساری با اشاره به زمان تبلیغات انتخابات از29 بهمن و برقراری ستاد ها در نقاط مختلف شهرو روستا اظهار داشت : با افزایش کاندیداها و بالطبع افزایش ستاد ها و نزدیک بودن ستاد ها ،لازم است کاندیداها طرفداران خود را به خویشتن داری دعوت و ازایجاد ترافیک شهری جلوگیری کنند.


وی افزود : همه سعی کنیم در انتخابات شور و هیجان بدور از برخورد های قهری باشد و فضای انتظامی ایجاد نشود چون کوچکترین تخلفات انتخاباتی گزارش و بخش حقوقی و قضایی ستاد وارد عمل می شوند .


رئیس مرکز حوزه انتخابیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان های ساری و میاندرود با اشاره به اینکه تعهد اخلاقی درراستای انتخابات قانونی و آرام و با نشاط داریم ابراز امیدواری کرد با همکاری تمام کاندیداها زمان تبلیغات انتخاباتی و روز اخذ رای و هم چنین شمارش آرا با آرامش سپری شود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار