استاندار البرز:

مسئولان با کلید تدبیر، قفل مشکلات استان البرز را بگشایند

استاندار البرز با اشاره به دغدغه‌ها و مشکلات مبتلا به البرز گفت: مدیران با کلید دولت تدبیر و امید راهکار ارائه دهند و گره مشکلات را باز کنند.
کد خبر: ۱۸۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 13 February 2016
سید حمید طهایی با موشکافی بخشی از موانع و مشکلات مبتلابه در استان، به نخستین دغدغه یعنی آلودگی هوا اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله آلودگی فراگیر است و از آنجا که بخش قابل توجهی از صنایع کشور در این استان مستقر شده، لذا باید برای برون رفت از وضعیت موجود از سوی دستگاه‌های مرتبط در شورای برنامه‌ریزی راه حل ارائه شود.

وی ساماندهی شهرک‌های صنعتی پراکنده را هم یکی از مسائل مهم برشمرد و گفت: لکه‌های صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی خارج از محدوده و بافت شهری باید با تابلوی اختصاصی همچون ناحیه صنعتی و یا شهرک جدید صنعتی در طراحی‌های ویژه‌ای سر و سامان پیدا کنند.

استاندار البرز با اشاره به محدودیت اراضی جهت توسعه فعالیت‌های صنعتی نیز با بیان اینکه نباید هکتاری تصمیم بگیریم، گفت: به جای گسترش سازه‌های صنعتی در سطح زمین، باید از ظرفیت طولی فضاها استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت بازچرخانی فرایند آب مصرفی در بخش صنایع تصریح کرد: استحصال آب در بخش صنایع و کشاورزی و تدبیر برای استفاده مجدد از آن باید توسط مسئولان امر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار همچنین با بیان اینکه واحدهای غیرمجازی که همانند قارچ رشد پیدا می‌کنند به صنایع و واحدهای مجوزدار آسیب می‌زنند، گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم در کنار صنایع واحدهای غیرمجاز به شکل زیر پله شکل می‌گیرد و علاوه بر مخدوش نمودن چهره واحدهای صنعتی با عرضه محصولات تولیدی تقلبی و ارزان‌تر، بعد از مدتی رقیب صنایع شده و به چرخه تولید آسیب می‌زنند.

وی تصریح کرد: در این زمینه اداره کل صنعت، معدن و تجارت با همکاری شهرک‌های صنعتی باید ورود پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار