رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری آمل

طرح مبتنی بر عملکرد پرستاران سلطه‌طلبانه و تفرقه‌برانگیز است‌

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری آمل گفت: طرح مبتنی بر عملکرد در بخش پرستاری سلطه‌طلبانه و تفرقه برانگیز است
کد خبر: ۱۸۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰ 16 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی‌اکبر مظلوم در جمع پرستاران این شهرستان، اظهار کرد: پرستاری یکی از شغل‌های سختی بوده که در آیات و روایات زیادی به ارزش و اهمیت آن پرداخته شده است.


وی با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به پرستاران، افزود: اگر در جامعه‌ای بهترین امکانات و زیرساخت مهیا باشد ولی انگیزه برای کار فراهم نباشد نمی‌توان به نتایج مطلوب دست یافت.

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری آمل با توجه به عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت فعلی می‌توان این شرایط را شرایطی سیاه برای پرستاران دانست و اظهار کرد: با توجه به سابقه چندین ساله کاری در امر پرستاری در این دوره وزارت بهداشت و درمان به وضعیت پرستاران توجهی نداشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف بیمارستانی، درمانی، پرستاران، خدمات و دیگر پرسنل از خدمات وزارت بهداشت و درمان رضایت ندارند، ادامه داد: با گذشت هشت ماه از تصویب قانون تعرفه‌گذاری پرستاری هیچ اقدامی در مازندران انجام نشده است.

مظلوم با بیان اینکه در سال 1393 مبلغ 12 هزار میلیارد تومان به عنوان بودجه دریافت کرده که با بودجه چند سال این وزارتخانه برابری می‌کند، بیان کرد: قرار بود این مبلغ در امر بهداشت و درمان هزینه شود که در جاهای دیگری هزینه شد.

وی اجرای طرح مبتنی بر عملکرد در بخش پرستاری را سلطه‌طلبانه و تفرقه‌برانگیز دانست و یادآور شد: باید مسئولان به این مسائل توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری آمل با اشاره به اجرای بحث کمک پرستار از سال 1388، ادامه داد: در این طرح به افراد به مدت 9 ماه در مکانی غیر از مراکز بهداشتی و درمانی آموزش داده می‌شود.‌

این مسئول با تاکید بر آموزش پرستاران در بیمارستان‌ها بر اساس اصل 44 و امر خصوصی‌سازی، ادامه داد: در کشورمان مسئله خصوصی‌سازی به اختصاصی‌سازی بیشتر شباهت دارد.

مظلوم با اشاره به پرستاران اورژانس 115 و عدم اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در مازندران، بیان کرد: دریافت مطالبات پرستاران، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، حذف کمک پرستار و حذف آموزش پرستار در بیمارستان از دیگر درخواست‌هاست.

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری آمل با بیان اینکه مطالبات پرستاران این شهرستان براساس طرح تحول سلامت به مدت هشت ماه عقب افتاده است، ادامه داد: درخواست اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را داریم‌ و امید‌واریم طرح عملکردی پرستاران برداشته شود.

این مسئول گفت: هم‌اکنون یک هزار و 500 پرستار در این شهرستان عضو نظام پرستاری هستند که در این بین 800 پرستار فعالیت مستمر دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار