830نفردرایلام مشاوره ژنتیک انجام دادند

کارشناس مشاوره ژنتیک اداره کل بهزیستی ایلام گفت: 830 نفر در 11ماه گذشته با هدف کاهش معلولیت ها در استان در این مرکز مشاوره ژنتیک انجام دادند.
کد خبر: ۱۸۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 22 February 2016

کارشناس مشاوره ژنتیک اداره کل بهزیستی ایلام گفت: 830 نفر در 11ماه گذشته با هدف کاهش معلولیت ها در استان در این مرکز مشاوره ژنتیک انجام دادند.

به گزارش تابناک ایلام؛معصومه جایدری درخصوص انجام مشاوره ژنتیک درایلام افزود: این افراد با مراجعه به این مرکز مورد مشاوره قبل از ازدواج، قبل از بارداری و پس از بارداری قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه انجام مشاوره ژنتیک در سال جاری نسبت به پارسال افزایش داشته است، مجموع مراجعان به این مرکز در طول سال گذشته را 793 نفر اعلام کرد.
جایدری ادامه داد: 90 درصد از مجموع مراجعان به این مرکز برای انجام آزمایش به آزمایشگاه های داخل استان و یا خارج از استان ارجاع داده شده اند.
وی انجام مشاوره ژنتیک به ویژه قبل از ازدواج را که باعث پیشگیری درصد بالایی از معلولیت های مختلف می شودف ضروری دانست و گفت: زوج هایی که برای مشاوره به این مرکز مراجعه کنند در صورت نداشتن تمکن مالی مناسب برای انجام آزمایش از حمایت های مالی برخوردار می شوند.
جایدری اضافه کرد: در این مدت 220 میلیون ریال به عنوان کمک هزینه نقدی به مراجعان برای انجام آزمایشات پزشکی پرداخت شده است.
ارایه خدمات مشاوره ای از جمله ژنتیک، اورژانس اجتماعی، مداخله در بحران بخشی از خدمات تخصصی ارائه شده از سوی بهزیستی ایلام به عموم مردم است.
25 هزار نفر از جمعیت داستان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند./ف
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار