مشارکت حداکثری ؛ بقای امنیت

کد خبر: ۱۸۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳ 23 February 2016
حضور پرشور در انتخابات هر کشور مهمترین مولفه پایداری و ثبات آن در عرصه جهانی به شمار می رود.
با گسترش روز افزون جوامع و بهره گیری از علوم مختلف اجتماعی ، سیاسی ، کارکرد حضور مردم تبدیل به اصلی مهم در بقای هر سرزمین شمرده می شود. به زعم بسیاری از کارشناسان بین المللی بقاء و ماندگاری یک کشور رابطه مستقیمی با مشارکت مردم آن در هر انتخابات دارد. از همین رو شاهد هستیم که با قرار گیری یک کشور در آستانه برگزاری هر انتخاباتی ، گردانهای تخریبی از سوی کشورهای متخاصم تشکیل شده و با استفاده از ابزارهای مختلفی همچون شبکه ها و رسانه های مجازی گوناگون سعی در تضعیف این اصل مهم سیاسی دارند.
مشارکت و حضور گسترده مردم در انقلاب اسلامی ایران از مهمترین عوامل پیروزی به شمار می رود. علی رغم نقش غیرقابل انکار مردم در اکثر انقلاب های معاصر جهان، بدلیل عدم برآورده شدن شعارهای اولیه ، شاهد نوعی بی میلی در ادامه حضور مردم در صحنه های پس از پیروزی بوده ایم. اما در جمهوری اسلامی ایران ، مردم جنس انقلاب را متعلق به خود دانسته و همواره در صحنه های مختلف حضور داشته اند.
مهم ترین وظیفه مردم مشارکت در انتخابات است و همه در پیشگاه الهی نسبت به این وظیفه مسئول هستند، البته تحقیق و مشورت را باید به عنوان راهکاری مهم در تاثیر گذارتر شدن این وظیفه شرعی دانست. حضرت علی (ع) می فرمایند، «من شاور ذوی الالباب، دلّ علی الصّواب» هر کس با صاحبان عقل و اندیشه مشورت کند، به راه راست هدایت می شود.
جمهوری اسلامی ایران با توجه به بنیان فکری الهی و آرمان متعالی سعادت طلبی بشر ، در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ ناب اسلامی قرار دارد. در این بین نقش رسانه هایی همچون بی بی سی و ....که بعنوان نوک پیکان خود در این ایام با نشان دادن نقاط ضعفی هرچند کوچک که جزء لاینفک توسعه و پیشرفت هر کشور است و  سعی در نفوذ و بسترسازی یک خط جریان منفی در مشارکت جمعی کشور را دارند نباید فراموش شود. با این وجود جایگاه رسانه های داخلی ، فرهیختگان و سیاستمداران بیش از گذشته احساس می شود و اگر بگویم خط مقدم مبارزه با جریان متخاصم را اینان تشکیل می دهند ، سخنی به گزافه نگفته ایم.
به عقیده نگارنده لازم است تا سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی کشور در این مسیر دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر جذب حداکثری و جلوگیری از ناامیدی مردم را سرلوحه کار خویش قرار دهند.
متاسفانه با نواختن زنگ تبلیغات انتخاباتی ، بعضا شاهد شعارها و تصویرسازی هایی هستیم که تداوم همان جریان فکری غلط غربی است و اگر مدیریتی رسانه ای – اجتماعی ، بصورت کاملا شفاف در بیان اهداف و شعارهای یک کاندیدا وجود نداشته باشد ، چه بسا موجب ترک صحنه و دلزدگی مردم شود.
توجه به این نکته که مهمتر از انتخاب یک فرد ، توجه به منافع ملی و وحدت جمعی در الویت است نباید از یاد کاندیداهای محترم برود و خدای ناکرده موجبات بی میلی مردم با نشر تفکرات تند حزبی و شعارها و وعده های بی پایه و اساس و بعضا دشمن شاد کن فراهم نشود.
در پایان ذکر این نکته ضروری است که بی شک جامعه انقلابی ایران اسلامی در همه تصمیم گیری های خود به نظرات احزاب ، گروهها و جریانهای مختلف سیاسی در مواجهه با دو خط قرمز "انقلاب اسلامی"و "فتنه 88" توجه میکنند . بر همین اساس لازم است تا کاندیداهای محترم نیز با اتخاذ مواضعی صریح ، موجبات تسهیل تصمیم گیری مردم را فراهم و از دو پهلوگویی در این دو حوزه حساس خودداری کنند.
 
جواد آریانی / تابناک خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
برادران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
خدا قوت و احسنت بر این نگاه عمیق
مشاور جوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
باسلام

متن شما رو مطالعه کردم، امیدوارم بتوانیم انتخاباتی سالم داشته باشیم و با همت جوانانی چون شما ایرانی آباد و سربلند داشته باشیم .


من به عنوان یک ایرانی خواستار برگزاری انتخاباتی سالم و پر شور هستم .
برادران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
خدا قوت و احسنت بر این نگاه عمیق
علي راستيان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
مرگ بر فتنه گران 88
مرگ بر ضد ولايت فقيه
لبيك يا حسين
لبيك يا امام
لبيك يا خامنه اي
سميرا الف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
بی شک جامعه انقلابی ایران اسلامی در همه تصمیم گیری های خود به نظرات احزاب ، گروهها و جریانهای مختلف سیاسی در مواجهه با دو خط قرمز "انقلاب اسلامی"و "فتنه 88" توجه میکنند . بر همین اساس لازم است تا کاندیداهای محترم نیز با اتخاذ مواضعی صریح ، موجبات تسهیل تصمیم گیری مردم را فراهم و از دو پهلوگویی در این دو حوزه حساس خودداری کنند.
لوسي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
جمع كنيد بابا
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار