ساخت یک جاده کنارگذر دیگر برای یزد

جاده کنارگذر یزد یکی از محورهای شلوغ، پرترافیک و البته پرحادثه است که مسئولان استان مشکلات ترافیکی آن را ناشی از تردد بالای خودروهای سنگین و تعدد دسترسی‌ها می‌دانند و حالا به نظر می‌رسد یکی از راه‌های حل این مشکل، ایجاد کنارگذر شرقی برای شهر یزد است...
کد خبر: ۱۹۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 01 March 2016
به گزارش تابناک یزد،جاده کنارگذر یزد یکی از محورهای شلوغ، پرترافیک و البته پرحادثه است که مسئولان استان مشکلات ترافیکی آن را ناشی از تردد بالای خودروهای سنگین و تعدد دسترسی‌ها می‌دانند و حالا به نظر می‌رسد یکی از راه‌های حل این مشکل، ایجاد کنارگذر شرقی برای شهر یزد است.
این محور که از سمت ورودی شمالی یزد تا دسترسی جنوبی در غرب شهر گسترده شده، در کنار تحمل بار ترافیک عبوری، شاهد تردد خودروهای شهروندان یزدی برای دسترسی از مناطق جنوبی به مناطق شمالی شهر است.
عمده تصادفات این محور، واژگونی خودروهای عبوری است و بهترین راهکار پیشنهادی برای بهبود این وضعیت تعریض مسیر است.
تعدد دسترسی به جاده کنارگذر موضوعی است که بارها مورد انتقاد متولیان راه استان بوده چرا که عقیده دارند واگذاری‌های غیراصولی در حاشیه راه و صدور مجوز دسترسی به جاده کنارگذر از ایمنی این مسیر کاسته است.

جلوگیری از صدور مجوز دسترسی‌های جدید
مدیر راهداری اداره راه و شهرسازی استان بر تعدد مسیرهای دسترسی‌ به جاده کنارگذر و کاهش ایمنی آن به همین دلیل تاکید می‌کند و خواستار جلوگیری از صدور مجوز دسترسی‌‌های جدید به این محور می‌شود.
«جواد ذاکر» ادامه می‌دهد: هر چه تعداد دسترسی‌ها به این جاده بیشتر شود، کنترل ترافیک و کاهش تصادفات دشوارتر خواهد شد.
وی با اشاره به تامین دسترسی‌های متعدد از سوی شهرداری یزد، بر لزوم کنترل دسترسی‌ها به این معبر برون شهری تاکید می‌کند.

ایجاد بلواری به موازات کنارگذر
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان هم درباره ایمنی جاده کنارگذر یزد می‌گوید: دسترسی‌های غیراستاندارد به جاده کنارگذر از ایمنی آن کاسته است. «محمدرضا بشیری» می‌افزاید: راهکار حل این مشکل، ایجاد بلواری به موازات جاده کنارگذر و اتصال همه دسترسی‌ها به این بلوار است که در نهایت با یک دسترسی به جاده کنارگذر متصل شود. وی با انتقاد به کاربری‌های پراکنده و دسترسی‌های متعدد ادامه می‌دهد: قانون، ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی با ارائه تمام خدمات از جمله پمپ بنزین، تعویض روغن، رستوران، هتل، تعمیرگاه و غیره را برای کاهش دسترسی به جاده‌ها مصوب کرده اما واگذاری‌های غیراصولی مانع از اجرای این قانون شده است.
بشیری بر ضرورت توجه شورای ترافیک استان به مسدود کردن این دسترسی‌ها تاکید می‌کند و می‌افزاید: متولیان ترافیک از جمله اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری، پلیس راه و غیره باید در این باره نظر دهند.

کاربری‌های صنعتی تشدید کننده مشکلات
رئیس پلیس راه استان نیز تاکید می‌کند: هر چه تعداد ورودی و خروجی جاده‌های کنارگذر کمتر باشد، تصادفات و واژگونی‌ها خودروها نیز کمتر خواهد شد.
«احمد مظفری» می‌افزاید: جاده کنار گذر یزد در کنار تحمل ترافیک عبوری استان، بار ترافیک شهرک صنعتی، مناطق صنعتی و مناطق مسکونی را نیز تحمل می‌کند.
این مسئول اضافه می‌کند: البته برخی از دسترسی‌ها در گذشته غیراصولی اجرا شده و سپس مسدود شده است اما هنوز دسترسی‌‌های نامناسبی به جاده کنارگذر وجود دارد. وی می‌گوید: ورود خودروها با سرعت پایین به داخل کنارگذر و مواجهه آنها با خودروهایی که با حداکثر سرعت در حال حرکت هستند، قطعا حادثه‌ساز خواهد بود.
مظفری می‌افزاید: یکی دیگر از مشکلات جاده کنارگذر ورود مینی‌بوس‌های سرویس واحدهای صنعتی حاشیه جاده است که ورود و خروج آنها در ساعات خاص در ترافیک جاده کنار گذر اختلال ایجاد می‌کند.
وی با تاکید بر ایجاد دسترسی‌ها با ایجاد رمپ‌های غیرهمسطح، می‌گوید: تقویت حفاظ و گارد ریل جاده نیز برای کاهش خسارات ناشی از تصادفات الزامی است.

ضرورت دسترسی به دنبال واگذاری‌ها
معاون فنی و عمرانی شهرداری یزد واگذاری اراضی حاشیه جاده از سوی اداره کل راه و شهرسازی با کاربری‌های متعدد را دلیل تعدد دسترسی‌ها به جاده کنارگذر می‌داند.
«محمدرسول طهماسبی» با اشاره به ضرورت تامین دسترسی مورد نیاز به کاربری‌های ایجاد شده در حاشیه جاده کنارگذر، می‌افزاید: این واگذاری‌ها برای ایجاد مراکز خدماتی از جمله استخر، پیست موتورسواری، دانشگاه و غیره از سوی اداره کل راه و شهرسازی انجام شده است.
وی از ایجاد دو مسیر دسترسی جدید برای شهرک مهرآوران و میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری یزد خبر می‌دهد و می‌افزاید: برای ارتقای ایمنی جاده کنارگذر، ایجاد کنارگذر جدید در شهر یزد دنبال می‌شود.

ایجاد کمربندی شرقی برای یزد
مدیر توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به ترافیک سنگین کنارگذر غربی شهر و لزوم ایجاد دسترسی به کاربری‌هایی که در حاشیه جاده تعریف شده، از انجام مطالعات کنارگذر شرقی برای کاهش حجم ترافیک عبوری از کمربندی غربی خبر می‌دهد.
«محسن صادقیان» می‌افزاید: مطالعات کمربندی شرقی به پایان رسیده و در انتظار تصویب آن از سوی سازمان مدیریت برای دریافت مصوبه 215 هستیم.
وی ادامه می‌دهد: به این ترتیب شهر یزد به کمربندی حلقوی تجهیز خواهد شد و کمربند غربی نیز کاربری خود را به عنوان یک مسیر خارج از شهر حفظ خواهد کرد.
این مسئول با اشاره به این‌که قانون‌های حاکم بر کمربندی حتی بعد از بهره‌برداری از کمربند شرقی شهر، بر کمربندی غربی حاکم خواهد بود، می‌افزاید: اجرای این طرح پس از تصویب به بیش از 500‌میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مكث
عامل تصادفات جاده کنارگذر یزد
تصادفات جاده کنارگذر یزد اشکالاتی را متوجه ایمنی این جاده کرده است به طوری که بسیاری از مسئولان تعدد دسترسی‌ها و حجم بالای ترافیک عبوری را عامل بروز این حوادث می‌دانند. دسترسی‌های مجاز و غیرمجاز به جاده کمربندی باعث ورود خودروهایی با سرعت پایین و تداخل آنها با ترافیک سریع عبوری از جاده می‌شود که نتیجه آن بروز تصادف است. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که دسترسی‌هایی که به این جاده ایجاد شده باید با تجمیع به یک دسترسی ایمن و استاندارد محدود شود.
روزنامه همشهری یزد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
خالقی از یزد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
با سلام با توجه به گستردگی شهر یزد احداث کمربندی جدید در شهر یزد بسیار ضروری میرسد و با اتصال حلقوی کمربندی در اطراف شهر باعث کاهش ترافیک در داخل شهر و همچنین با اجرای این طرح میتوان با ورود کامیونها در داخل شهر جلوگیری کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
ازاول هم می بایست کمربنددی درشرق یزد احداث شود چون احداث کمربندی در غرب یزد باعث شد باغات تغیر کاربری داده شود وباعث از بین رفتن فضای سبز یزد شود در حالی که در محل کمربندی شرق یزد جز زمین شور وغیر قابل کشاورزی چیز دیگری نیست وباعث از بین رفتن فضای سبز نمی شود وهیچ ضرری برای یزد ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
ازاول هم می بایست کمربنددی درشرق یزد احداث شود چون احداث کمربندی در غرب یزد باعث شد باغات تغیر کاربری داده شود وباعث از بین رفتن فضای سبز یزد شود در حالی که در محل کمربندی شرق یزد جز زمین شور وغیر قابل کشاورزی چیز دیگری نیست وباعث از بین رفتن فضای سبز نمی شود وهیچ ضرری برای یزد ندارد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
اگرکمربندی شرقی یزد اجراشود شهر یزد از حالت خفگی و ترافیک بیرون می اید
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
احداث کمربندی شرقی یزد خیلی راحت صورت می گیرد چون در مسیر ان نه رودخانه ای است که پل احداث شود.. ونه زمین مردم است که ازاد سازی داشته باشد فقط بیابان است.. احداث ان بی ضرر و در عین حال خیلی مفید می باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
اگر کمر بندی شرقی یزد احداث شود ویک بلوار از طرف بلوار ده فجر به طرف پل غدیر زارچ احداث شود که بار ترافیک بلوار جمهوری کم شود مشکل ترافیک یزد حل می شود
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
خواهشمنداست احداث کمربندی شرقی یزد به کسی که طراح کمربندی تفت بوده نسپارید من مانده ام این کمربندی است یا جاده صفاییه به ییلاق اخر جوری ساخته شده که سر بالا سر پایین که داردومسافت ان هم از جاده قدیم خیلی بیشتر است بطوری که هیچ کس به جز اهالی صفاییه رغبت نمی کند داخل ان تردد کند
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
تا تصادفات زیادی داخل کمربندی غربی یزد صورت نگیرد کمربندی شرقی یزد احداث نخواهد شد
راننده کامیون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
کامیون های عبوری ازتفت همه مقصدشان جاده طبس . خراسان و گلستان می باشد یک راهی است ازپشت شهر سنگ تفت که مستقیم به سمت اشکذر به دو راهی طبس می خورد این راه 20کیلومتر ازتفت تا دو راهی طبس از مسیر جاده اصلی نزدیک تر است منتهی یک کم خرابی دارد اگر این راه مرمت شود برای رهگذران نزدیک تر میشود الودگی یزد هم کمتر می شود گازوییل و بنزین هم کمتر به هدر می رود
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
می گویند همه مرغی لانه میرود ان وقت لاک پشت صحرا می رود؟؟درحالی درتهران وجاهای دیگر دارند فلکه ها را تغیر وضعیت می دهند بخاطر کندی تردد ولی متاسفانه در مسیر دوراهی طبس به یزد چندین فلکه احداث شده ویا در حال احداث است احداث فلکه در مسیرهای شلوق باعث کندی تردد وتصادفات وحوادث می شود درحالی که در تهران وجاهای دیگر دارند فلکه ها راه به دور. بر گردان ویا زیر گذر تبدیل می کنند .برای اسان شدن تردد ولی در این مسیر دارند بر عکس ان عمل میکنند با این کارشان دارند باعث کندی تردد وحوادت رانندگی می شود نمی دانم این دیگه طرح چه کسی بوده ایا فکر عواقب این کار نکرده اند که .جدای از کندی تردد. باعث تصادفات زیادی هم می شود...می گویند نه خوردی نون گندم ندیدی دست بچه مردم ؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
ایجاد شهرک صنعتی و کمرببدی .هم می توان باعث ابادی شود .وهم می تواند باعث تخریب اباددی . اگر محل احداث ان زمینهای بدون استفاده باشد وضرری برای شهر نداشته باشد مایه ابادی است ولی اگر محل ان داخل باغات یا زمینهای دارای پوشش گیاهی ویا نزدیک بافت مسکونی باشد باعث ضرر و زیان فراوان به شهر می شود متاسفانه این موضوع برای یزد دزنظر نه گرفته اند وبه جای اینکه در شرق یزد که از زمین های شوره زار وغیر قابل استفاده است برای کمربندی و شهرک صنعتی استفاده کنند .دو دفعه کمربندی ویک شهرک صنعتی در غرب یزد ایجاد کرده اند که این مسله باعث شده تا پوشش گیاهی و باغات وفضای سبز اطراف یزد از بین برود اگر از اول از شرق یزد استفاده می کردند این موضوع پیش نمی امد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
کمربندی زارچ و اشکذر نزدیک به ده سال است درحال احداث می باشد 4سال است اسفالت شده بخاطر مسایل جزیی هنوز را اندازی نشده است اگر اینطور باشد کمر بندی شرقی یزد هم شاید30سال دیگر افتتاح شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
کامیونی می شناسم که دو دفعه با سواری شاخ به شاخ شده است بدون اینکه راننده کامیون کوچکترین صدمه ای ببیند داخل سواری هردفعه 4 نفر کشه شده اند ؟؟.شهرهای اردکان تا یزد ومهریز .حدود6 شهر تقریبا به هم پیوسته هستند که در مسیر جاده بندرعباس به تهران شلوق ترین مسیر کامیون روایران قرار دارند .جا دارد که جاده ای در کناره شرقی این شهرها از اول اردکان تا اخر مهریز با فاصله زیاد با شهرهای مذکور ساخته شود جهت تردد کامیونها..تا در نبودن کامیون هاامنیت تردد شروندان برقرار شود .. شما هیچ موقع فکر این کرده اید وقتی که یک تریلی چهل تنی با یک سواری یک تنی شاخ به شاخ می شود.ویایک کامیون چهل تنی سواری پراید را زیر می گیرد چه فاجعه ای می شود؟!
راننده بیابان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
اگر یک جاده ای نرسیده به مهریز تا اخر اردکان احداث می شد رانندگان کامیون وقت شان کمتر گرفته میشد مسافتشان کمتر می شد مصرف گازوییل کمتر میشد و راحت می شدند از این کمربندی های سر هم بندی ازاین فلکه ها و پیچ های خطر ناک واز این موتوری ها وبعصی رانندگان بی تجربه سواری وغیرو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
احداث اولین کمربندی یزد.. بلوار دانشجو فعلی.. باعث آن شد تا باغات وفضای سبز زیادی که یزد داشت از بین برود زمانی داخل یزد بوی میوه و گرمک آبشاهی بمشام می رسید آیا الان بجز ابر دود وبوی دود چیز دیگری داریم بنطر شما اگر این کمربندی اول هم در شرق یزد احداث شده بود بهتر نبود
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
ما یزدی در موضوع سلامتی.. ازلحاظ افسردگی. مقام اول در ایران داریم .دیابت در ایران مقام اول داریم. از لحظ بیماری های ریوی. باید عرض کنم که کامیونهایی که در ایران هستند اکثرا از رده خارج ویا چینی هستند که هر کدام به اندازه یک کا رخانه الودگی دارند متاسفانه طوری کمربندی های یزد احداث شده است که این الودگی کاملا درمسیر یزد به خورد مردم داده می شود شما نگاه کنید روی نقشه راه های یزد کامیونی که از بندر عباس وارد یزد می شونداول یک دور اطراف یزد چرخانده می شوند(کمربندی یزد )دوبا ره مسیر به طرف شرق عوض می شود ویک دور اطراف زارچ و.اشکذر چرخانده می شوند (کمربندی زارچ اشکدر ) دوباره مسیر به طرف غرب عوض می شود ویک دور اطراف میبد و اردکان چرخانده می شوند(کمربندی میبد اردکان )ان وقت کامیون ها پس از الوده کردن کلیه شهرهای داخل مسیر از یزد خارج میشوند ایا بنظر شما اگرجاده ای مستقیم ازبعد از مسجد ابوالفضل تا اخر اردکان احداث می شد برای کامیون ها واین همه دود گازوییل به خورد مردم یزدداده نمی شد بهتر نبود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
زمانی مسیر میرچقماق تا میدان بعثت وسط شهر یزد بود اشتباه بزرگی که صورت گرفت احداث 2 خط .کمربندی یکی کمربندی فعلی .ودیگری کمربندی اولی(بلواردانشجو ) در غرب یزد بود احداث این کمربندی ها باعث از بین رفتن توازن یزد شد؟؟.وهرچه باغ وفضای سبز و پوشش گیاهی اطراف یزد بود از بین رفت؟؟. کمربندی از اول هم می بایست در شرق یزد احداث می شد چون درآن محل نه پوشش گیاهی دارد و نه باغی هست که که فضای سبز یزد را ازبین برود ولی مسئولین اصلا به فکر این موضوع و کویری بودن شهر یزد نبوده اند.. ایا می دانید درخت وگیاه اکسیژن وطراوت تولید می کندولی کامیون و کارخانه دی اکسید کربن تولید می کند؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
چهل سال پیش یکی ازموضوع های انشا، ما تو مدرسه این بود که (علم بهتر هست یا ثروت)الان باید به طراحان کمربندی انشا،ای بدهند با این موضوع(دود بهتر یا اکسیژن )آن وقت هرکدام نمره بهتری در این انشا، آوردندطراحی کمربندی به او بدهند چون این موضوع ساده در کمربندی های دیگر اعمال نشده است
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
نميدونم طرح هاي عمراني استان يزد و كي برنامه ريزي ميكنه؟ خداوكيلي خيابان شهداي گمنام و فقط ملاحظه كنيد چقدر هزينه شد و با تلي خاك مسدود و سرآخر چي از آب دراومد؟ به نظرم انقدر مزخرفه كه من به نوبه خودم رغبت نميكنم داخلش تردد كنم.اول قرار بود انتهاي همين خيابان غير هم سطح باشه اما انگار زور مسئولين مقيم در شهرك مهرآوران بيشتر بود و نهايت آخر بلوار با چقدر فاصله و كج و معوج سر از كجا درآورد.كاش يزد هم يكم از اصفهان ياد ميگرفت و يكم دلسوزانه تر به شهرمون رحم ميكرديم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
با سلام با توجه به گستردگی شهر یزد و ورود کامیونها از این کمربندی،احداث کمربندی جدید در شهر یزد بسیار ضروری میرسد و با اتصال حلقوی کمربندی در اطراف شهر باعث کاهش ترافیک در داخل شهر و همچنین با اجرای این طرح میتوان با ورود کامیونها در داخل شهر جلوگیری کرد
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار