فرماندار نوشهر خواستار رفع فوری مشکل فاضلاب مسکن مهر روستای نیرنگ شد

فرماندار نوشهر با ابراز نگرانی از سرریز فاضلاب مجتمع 232 واحدی مسکن مهر روستای نیرنگ و نارضایتی ساکنان روستاهای پیرامون این مجتمع از بوی نامطبوع آن ، خواستار اقدام فوری مسئولان ذیربط برای حل این معضل شد.
کد خبر: ۱۹۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 02 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی شادمان در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی نوشهر گفت : این که بروز چنین مشکلی در کمیسیون بهداشتی مطرح شده به این معناست که مشکل بسیار جدی است و باید بدون تلف کردن وقت برای حل آن برنامه ریزی و پیگیری شود. 


وی افزود : حل این معضل از مصوبات نشست دوره پیش کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بود و قرار بود کمیته ای با حضور مسئولان و کارشناسان ذیربط از جمله ادارات راه و شهرسازی ،شبکه بهداشت و درمان ،شهرداری ، حفاظت محیط زیست ، امور آب و فاضلاب شهری و روستایی و نیز پیمانکار مربوطه تشکیل شود اما موضوع به طور جدی پیگیری نشد.


فرماندار نوشهر گفت : باید این کمیته فوری با حضور مسئولان شهرستان تشکیل و برابر قانون با فردی که در این زمینه کوتاهی کرده برخورد شود. 


وی همچنین وجود سگ های ولگرد در کجور و درپی آن نارضایتی شماری از شهروندان و روستائیان دراین بخش ییلاقی و کوهستانی و نیز بوی تعفن فاضلاب زندان درشهر نوشهر را از دیگر معضلات زیست محیطی و بهداشتی این شهرگردشگرپذیر دانست و برلزوم رفع آن تاکید کرد.


مدیرشبکه بهداشت ودرمان نوشهر نیز گفت : متاسفانه در بازدیدهای به عمل آمده از مجتمع مسکن مهر روستای نیرنگ شبکه تصفیه خانه فاضلاب برای آن پیش بینی نشده است.


سیدرحیم سیدپور افزود : هم اینک فاضلاب انسانی این مجتمع سرریز و وارد جوی آبی که در پیرامون آن جاری است می شود که چنین وضعیتی تهدید کننده سلامت افراد جامعه و محیط زیست منطقه است و باید هرچه زودتر این معضل حل شود.


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نوشهر نیز گفت : طبق بررسی های صورت گرفته دراین مجتمع دست کم 800 نفر سکونت دارند و باید سازنده این مجتمع در نحوه دفع فاضلاب ، استانداردهای زیست محیطی لازم را پیش بینی می کرد.


کامبیز محسن سلطانی افزود : برابر قانون پیمانکار مربوطه باید برای دفع فضلاب این مجتمع از محیط زیست استعلام دریافت می کرد که متاسفانه چنین اقدامی نکرد و این وضعیت نوعی تخلف و معضل زیست محیطی است.


مجتمع 232 واحدی مسکن مهر سال 92 به بهره برداری رسید .


نیرنگ یکی از روستاهای بخش مرکزی نوشهر است که حدود 15 کیلومتر با حوزه شهری نوشهر فاصله دارد.


شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم 123 هزار نفر درغرب مازندران واقع است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
سلام
پیمانکار باید بر اساس قرارداد کار کند اخذ مجوز ساخت وظیفه کارفرما میباشد و اگر تخلفی صورت گرفت باید کارفرما پاسخ دهد فاصله نیرنگ تا نوشهر 3 کیلومتر است نه 15 کیلومتر
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار