سلامت بهداشتی جامعه درگرومحیط زیستی سالم

یک کارشناس محیط‌ زیست گفت: سلامت بهداشتی جامعه در گرو داشتن محیط‌ زیستی سالم است که همه باید در این زمینه تلاش کنند.
کد خبر: ۱۹۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ 07 March 2016
یک کارشناس محیط‌ زیست گفت: سلامت بهداشتی جامعه در گرو داشتن محیط‌ زیستی سالم است که همه باید در این زمینه تلاش کنند.

به گزارش تابناک ایلام،«غلامرضا ابدالی»گفت: یکی از ضروری‌ترین نیازهای امروز در بحث توسعه، توجه به محیط ‌زیست و صیانت از گونه‌های نادر جانوری و گیاهی در سطح جهان است.

وی با بیان اینکه توجه امروز جهان به محیط ‌زیست نشانه اهمیت این موضوع در زندگی امروزی انسان استان افزود: حفظ محیط‌ زیست یعنی تلاش در راستای حفظ سلامت مردم و جامعه و هر چه محیط ‌زیست ما سالم باشد مردم از سلامت بهداشتی بیشتری برخوردار خواهند بود.

ابدالی خاطرنشان کرد: سلامت و حفاظت محیط ‌زیست ارتباط تنگاتنگی با حيات سالم جامعه دارد و همان‌گونه که در جوامع بشري، بهداشت و پيشگيري مقدم بر درمان است، تأمين فضاي سالم و محیط ‌زیست مناسب نيز مقدم بر جبران خسارت‌هاي ناشي از محیط ‌زیست آلوده است.

این کارشناس محیط ‌زیست با بیان اینکه سالم نگه‌داشتن محیط‌ زیست يعني رعايت حق زمين، هوا، آب، خاک، دريا، صحرا، کوه و دشت، گياهان، حيوانات و ساير موجودات و عرصه‌هاي محيط زيستي که با حيات جامعه ارتباط دارند خاطرنشان کرد: تأمين سلامت و بهداشت محیط ‌زیست از اصول اوليه جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه يکي از راهکارهاي بسيار مؤثر و سازنده در صيانت از محیط ‌زیست، فرهنگ‌سازی است افزود: باید براي نجات و حفظ آن از تهديدات گوناگون، فرهنگ توجه به اهميت و ارزش محیط ‌زیست سالم در بين آحاد مردم ايجاد و تقويت شود.

ابدالی ادامه داد: با توجه به اينکه مهم‌ترین هدف در ارتقاي فرهنگ زیست‌محیطی افراد جامعه، ايجاد شناخت در مورد اهميت تعامل انسان با محیط ‌زیست و تأثیر عملکرد منفي يا مثبت وي بر محيط است لذا در پايه‌گذاري فرهنگ حفاظت از محیط‌ زیست و ترویج و توسعه آن باید همه دستگاه‌ها وارد عمل شوند.




منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار