تقویت معرفت دینی اولویت برنامه های فرهنگی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: 26 جشنواره ملی و بین المللی سالجاری در حوزه فرهنگ و هنر در سطح استان همدان برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 10 March 2016
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: 26 جشنواره ملی و بین المللی سالجاری در حوزه فرهنگ و هنر در سطح استان همدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا،فاضل عبادی در همایش سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: برگزاری این تعداد جشنواره در استان همدان نشان از توانمندی و ظرفیت خوب استان همدان در انجام فعالیت های فرهنگی هنری دارد.

وی ادامه داد: از ویژگی های استان همدان وجود مفاخر ، عالمان و بزرگان است که در سال های اخیر معرفی این افراد در دستور کار حوزه فرهنگ و هنر قرار دارد.

وی بیان کرد: سال گذشته همایش عقلانیت در حکمت سینوی، مصلح بیدارگر و همایش میر سید علی همدانی برای گرامیداشت بزرگان استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: هدفگذاری این استان اجرای برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان است و از مهمترین فعالیت ها برای تبدیل استان به قطب برنامه های کودک و نوجوان است.

عبادی گفت: برگزاری جشنواره فیلم کودک و تئاتر ، جشنواره تخصصی شعر فجر و جشنواره تصویر سازی آیات از جمله این فعالیت های فرهنگی و هنری است که در سالجاری برگزار شد.

وی با بیان اینکه عدالت فرهنگی از مهمترین رویکردها در حوزه فرهنگ و هنر است تصریح کرد: تقویت هویت فرهنگی و تقویت معرفت دینی برای مقابله با تهاجم فرهنگی، واگذاری کار به اهالی فرهنگ و هنر، کاهش تصدی گری و مردمی کردن فعالیت فرهنگی در راستای اطاعت از فرامین بزرگان از مهمترین اهداف از اجرای برنامه های فرهنگی هنری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: تقویت معرفت دینی بر پایه قرآن و عترت از اولویت های اجرایی برنامه های فرهنگی و هنری برای کودکان نوجوانان است.

وی با بیان اینکه طرح تلاوت نور در 830 مسجد در حال انجام است اضافه کرد: بیش از 26 هزار نفر در سالجاری آموزش های قرآنی را در این طرح فراگرفتند.

عبادی عنوان کرد: 114 عنوان موضوع فرهنگی و هنری هم اکنون زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: امیدواریم کانون مساجد با قوت وارد فعالیت های فرهنگی و هنری شود چرا که گر وارد نشوند دیگران با برنامه های مورد نظر خودجای آنها را پر خواهند کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار